10 okt. Van Dunedin via Invercargill naar Te Anau. - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 10 okt. Van Dunedin via Invercargill naar Te Anau. - Reisverslag uit Bluff, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

10 okt. Van Dunedin via Invercargill naar Te Anau.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

11 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Bluff

Vandaag rijden we naar Invercargill. De weg erheen volgt de oostelijke kustlijn van het zuider eiland. Volgens een reisbeschrijving zouden we onderweg op diverse uitkijkplaatsen misschien zeeleeuwen, walvissen of dolfijnen kunnen zien. Helaas hoe goed we ook kijken we zien veel natuurschoon maar geen zeebewoners.
We besluiten te overnachten in Bluff, 30 km onder Invercargill. Bluff is het meest zuidelijke punt van het zuider eiland, op het Stewart Island na dan.
Bluff is een vissersdorp en straaldet dat ook uit. Op de camping was geen personeel aanwezig en je kon jezelf helpen door je gegevens op een enveloppe te schrijven, er geld in te doen en in een brievenbus te gooien. Als je WiFi wilde moest je een telefoonr. bellen en dan kreeg je het wachtwoord. Veel uitstraling had het niet. We besloten meteen niet van hun 'diensten' gebruik te maken en door te rijden naar Te Anau wat richting het westen ligt en beroemd is om z'n fjorden. We kwamen daar vrij laat in de middag aan.
Na op de camping ingecheckt te zijn hebben we een wandeling gemaakt door het dorp richting het meer Te Anau. Ik vergeet nog even te melden dat het de hele dag flink gewaaid had. Dus aan het meer waaiden we ook uit onze jassen.
Volgens het weerbericht werd 2 dagen regen verwacht en hoewel we gepland hadden een boottocht te maken in een van de beroemde fjorden maken we een andere planning en besluiten meer naar het noorden te rijden om de te verwachten regen te laten voor wat het is.

• 12 Oktober 2016 - 17:27

Elleke :

Jammer van die dolfijnen. , maar die zie je misschien nog wel ergens . De boottocht te koud , ook jammer . Hoop dat jullie dikke jassen aan hebben Maar in de camper zal de kachel wel branden .Jullie hebben al een flink stuk gereden en genoten van de natuur .Hier brandt de CV , guur weer . Nog een fijne reis verder ik volg jullie . Liefs E.