29-10: vrije dag Coromandel en ... huiswaarts. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 29-10: vrije dag Coromandel en ... huiswaarts. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

29-10: vrije dag Coromandel en ... huiswaarts.

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

30 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

29 oktober: vrije dag Coromandel.
We hebben geen haast maar de zon schijnt en dus zijn we vroeg op. 's Morgens tutten we wat aan en vroeg in de middag gaan we een wandelroute lopen die dwars door Coromandel naar de kust loopt, die een stuk volgt en daarna de heuvels in gaat. We hebben geen idee hoelang de wandeling is.
In het stadje is het een drukte van jewelste. De jaarlijkste wielertocht is van start gegaan. Er doen zo'n 600-700 mannen en vrouwen aan mee. De tour van 200 km was om 8 uur al gestart. Nu waren ze met die van 100 km bezig. Zo'n 6 ploegen van ieder ongeveer 100 man. Het was een hele happening voor het kleine Coromandel.
De wandeltocht was wel een kuitenbijter want er bleken veel vrij steile hellingen in te zitten. Er was er zelfs een met een touw langs de bomen waarlangs je jezelf omhoog kon trekken. Net voor we terug in in dorp kwamen moesten een rivierbedding oversteken die gelukkig droog lag. We lopen langs een boomgaard vol met mandarijn-, sinaasappel- en grapefruit bomen. De eigenaar vroeg of wij de twee heuvels beklommen waren en ter beloning kregen we ieder een grapefruit.
Op de camping aangekomen bleken vissers hun vissen uit te laden en vroegen of wij hun mosselen wilden. Nou dat wilden we wel. Ze waren drie keer zo groot als onze Hollandse en smaakten heel goed, volgens Tien dan want ik lust ze niet.

30 oktober: van Coromandel naar Auckland.
We gaan naar een camping die in de buurt bij de camperverhuurder ligt. De weg ernaartoe loopt langs de kust en van hoger gelegen uitkijkpunten hebben we een prachtig uitzicht. Bij aankomst op de camping blijkt die alleen voor self-servicing campers te zijn, nou dat zijn wij. Er zijn dus geen faciliteren maar rondom de camping liggen weiden waar schapen, koeien, een stier en geiten grazen. We zijn niet de enige die deze camping gevonden hebben.
Een deel van de middag wordt besteed aan het inpakken van de koffers en het maken van een wandeling. Morgen rijden we naar de verhuurder, leveren de camper netjes in en hij brengt ons naar de luchthaven.
Maandagmiddag vliegen we om 13.30 uur, onze tijd, via Singapore naar Amsterdam waar we dinsdagochtend 1 november aankomen. De terugreis lijkt korter omdat we 12 uur op Nederland voor liggen.
Dit is dus ons laatste verslag van een reis door Nieuw Zeeland waarvan wij beiden erg hebben genoten.
Groetjes van ons.

• 30 Oktober 2016 - 21:04

Maryann:

Hoi vakantiegangers.

Wij hebben ook net mosselen op. Maar niet zo groot hoor, nog wel voor extra groot gekozen...
    Goed te lezen dat ook jullie laatste dagen zo goed bevallen zijn.

Geniet ook weer van de laatste momenten. En een rustige terugreis.

Tot gauw.

Lieve groetjes Maryann

• 30 Oktober 2016 - 21:53

Kees:

Hoi Marja en Tien
    Bedankt voor jullie mooie verhalen.
    Goede terugvlucht en tot gauw.
    Groetjes uit de Algarve van
    Els en Kees

• 30 Oktober 2016 - 22:30

Jeanny:

Nu genieters ik heb erg genoten van jullie verslag
    Je kan er maar mee weg zijn
    Wij wensen jullie een hele goede reis terug

• 30 Oktober 2016 - 23:04

Margriet Van Gorp:

Beste Tien en Marja
    Ik heb genoten van jullie fantastisch reis,ik hoop dat jullie goed thuis komen.
    Dan kun je weer terug kijken,op die mooie weken die achter jullie liggen.
    Nog vele groetjes
    Margriet

• 31 Oktober 2016 - 00:28

Johanna En Jany :

Nou dat zit er op bij jullie. Een mooie reis denk ik zo. Wij wensen jullie een hele goede reis terug en bedankt voor de verslagen en de foto's. Wij zijn inmiddels aangekomen in SF voor een week. Alles goed hier, behalve het weer, niet geweldig. Veel liefs.

• 31 Oktober 2016 - 01:26

Yvonne En Johan:

Zo ver weg en toch dichtbij waren jullie. Hartstikke leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten.
    Een goede en veilige reis terug naar Nederland. Wij blijven nog even in Portugal en zien jullie in december.
    Liefs van ons 2en xxjes

• 31 Oktober 2016 - 11:21

Willem En Elly:

Fijn dat we weer met jullie mee mochten reizen, we hebben er van genoten.

Goede terug reis en tot gauw.

Lieve groet, Willem en Elly

• 31 Oktober 2016 - 20:19

Rien En Ariane:

En zo komt er weer een eind aan een geweldige camper vakantie! Voor mijn gevoel is de tijd voorbij gevlogen en ik kan me zomaar voorstellen dat het voor jullie nog veel sneller is gegaan