26 oktober: van Wai-O-Tapu naar Waihi Beach. - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 26 oktober: van Wai-O-Tapu naar Waihi Beach. - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

26 oktober: van Wai-O-Tapu naar Waihi Beach.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

26 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Terwijl op alle campings in de huisregels staat dat je voor 10 uur de camping moet verlaten, behalve natuurlijk als je nog een dag blijft, is de regel op deze camping: vertrek voor 12 uur.
De camping is 8 km van Wai-O-Tapu en ligt in de Waikite Valley. Tegenover de camping is de Waikite Valley Golf Club. De entree van de golfbaan ligt tegen een helling en hoewel wij er zo tegenaan kijken zien we niet één strak gemaaide fairway.
Na het ontbijt gaan we te voet op ontdekking. Voor de golfliefhebbers onder ons schrijf ik even het volgende. Bij de entree staat een bord met de naam van de golfbaan en daaronder staat vermeld wat de greenfee kost voor 9 of 18 holes, namelijk 10 NZ$, omgerekend nog geen 7€. We hebben tot dan toe nog geen green gezien. We lopen de helling op en worden verwelkomd door schapen en hun kleintjes.
Ook zien we daar het clubhuis, geen mens te bekennen. Wel een groot bord met uitleg en daaronder een kist met daarin scorekaarten en enveloppen waarin je je geld kunt stoppen. Het blijkt een heuse golfbaan te zijn (4.700 meter) en waar bij ons op de golfbaan de ganzen rondlopen lopen er hier schapen. De fairways worden kort gehouden door de schapen en de greens zien er ook goed uit. Ik heb bijna drie weken geleden al geschreven dat schapen goede grasmaaiers zijn! Nadeel is wel dat je moet uitkijken waar je loopt. Op de camping verhuurden ze ook golfsets à 10 NZ$, golfballen kosten 1 NZ$ en als je ballen terug inlevert krijg je je geld weer terug.
We maken van het aanbod geen gebruik, hoewel we het geheel heel ludiek vinden.
We gaan op weg naar Waihi Beach wat aan de oostkust ligt. Onderweg krijgen een enkele bui over ons heen. De camping in Waihi Beach ligt aan zee en omdat we redelijk bijtijds aankomen kunnen we kiezen waar we willen staan. We kiezen voor het plekje wat bijna op het strand ligt, duinen kennen ze hier eigenlijk niet. We kijken dus zo over de zee die aardig woest is. Er wordt dan ook veel in gesurft, er zelfs een surfschool. Ook dit aanbod laten we aan ons voorbij gaan!
We hebben nog een paar dagen te gaan voordat we de camper moeten inleveren in Auckland en weer naar Nederland vertrekken. We gaan vanavond dus kijken waar we reis morgen heen gaat. Wordt vervolgd!

• 26 Oktober 2016 - 09:19

Maryann:

Hoi jullie 2tjes.

Toch nog even...knap van jullie om geen balletje te slaan. Kruipt natuurlijk ook wat tijd in. Zelfs 9 holes. En afraffelen is zonde van de tijd.
    Mogen jullie aan het strand blijven staan of hoort die plek bij de camping.
    Geniet van jullie laatste dagen in NZ. En dan langzaam gaan voorbereidde op de terugtocht.
    Jullie hebben een platte kont ...!

Groetjes van ons. xx