27 oktober: van Waihi Beach naar Hahei. - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 27 oktober: van Waihi Beach naar Hahei. - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

27 oktober: van Waihi Beach naar Hahei.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

27 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

We worden om 7 uur gewekt door de zon die door de gordijnen gluurt. Tijd voor koffie dus! Rond 10 uur gaan we weer op pad.
De rit gaat naar Hahei wat noordelijk aan de kust ligt. Het ligt 10 km voorbij Hot Water Beach waar je bij laag water een kuil kunt graven en het warme tot hete water zo omhoog komt, een gratis hot tub dus. Morgenochtend is het om 12 uur laag water en gaan we er eens kijken.
Op de camping aangekomen is het tegen 12 uur en we mogen kiezen waar we willen staan. We gaan op een plateau staan wat 10 meter boven de zeespiegel ligt en we kijken over een partij groen zo de oceaan in. Her en der liggen kleine tot grotere eilandjes en we vinden het helemaal geweldig.
Na de koffie gaan we via het strand op zoek naar een wandelpad dat loopt naar de Cathedral Cove. Het pad gaan constant op en neer, goed voor de conditie dus. Het is een stevige wandeling en we doen er een goed uur over om er te komen. Maar het is dan ook de moeite waard. De Cathedral Cove is een door de branding uitgeholde grot die twee door hoge kalkrotsen ingesloten strandjes met elkaar verbindt. Uit het water steken door de zee en de wind gemodelleerde rotsen, alsof er een beeldhouwer aan het werk is geweest (deze laatste tekst komt zo uit de reisgids, dat snappen jullie wel).
We zijn helemaal weer tevreden als we bij de camper terug aankomen en laten een biertje ons goed smaken. We zien dat er een Nederlands koppel naast ons geparkeerd staat. We zijn hun al eerder op een camping tegengekomen en rond half zes komen ze gezellig langs met een fles wijn onder de arm en kletsen we wat bij. Zij hadden twee, helaas dode, pinguïns op het strand gezien. Ook komt een Zwitserse mevrouw nog bij ons zitten en vraagt het e.e.a. over de reis die wij hebben gemaakt en of er dingen zijn die voor haar interessant zijn. Nou we hebben met z'n allen genoeg te vertellen.

• 27 Oktober 2016 - 19:56

Sylvia:

Wat een geweldig mooi land. Als jullie straks terug in Nederland zijn, krijgen jullie vast heimwee naar dit relaxte leventje. Geniet er nog maar lekker van!

Liefs,
    Sylvia

• 28 Oktober 2016 - 17:12

Gradie:

Dag, het was even stil maar ik ben er weer. Wat een land met zoveel schoonheden. Ben best wel eens ontroerd door het verschijnsel natuur wat zo zuiver is.
    Lieve mensen geniet nu het nog kan en veel dank dat ik op deze manier weer mee mag kijken en beleven.
    Zaterdag nacht gaat hier de klok 1 uur achteruit dus wordt het verschil iets groter. Ach wat scheelt het misschien een biertje of een kop koffie. Doeidoei.

• 31 Oktober 2016 - 22:15

Elleke :

Lieve Marja en Tien , wat was dat weer een mooie rit vanaf Waihibeach , jullie hebben veel moois gezien en genoten .Denk dat jullie heel tevreden zijn na zoveel weken . Ik ben blij als ik jullie weer zie hoor .Alles gaat goed hoor , beetje herfst overdag een mager zonneke en in de nacht mistig . De brunch van Joke Zondag was heel gezellig .Intussen zijn jullie al tijd onderweg in de vlieger . Slaap eerst maar lekker uit Woensdag hoor . Liefs voor jullie van , E.xx