11 oktober: van Te Anau naar Queenstown. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 11 oktober: van Te Anau naar Queenstown. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

11 oktober: van Te Anau naar Queenstown.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

11 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De hele nacht heeft het geregend en de omgeving ziet er triest uit. We lozen ons afvalwater, slaan vers water in en gaan weer op weg. Hoewel in vogelvlucht de plaatsen Te Anau en Queenstown goed 40 km van elkaar verwijderd zijn moeten we toch zo'n 180 km rijden. Je mag hier dan wel maximaal 100 km per uur rijden maar op de tweebaans wegen is dat met een camper toch even té hard, zeker nu het nog regent. Leuk om te melden is dat deze tweebaans wegen hier highways genoemd worden.
Zo'n 30 km voor Queenstown zien we Lake Wakatipu liggen. Het meer is een van de mooiste van het land en ook de grootste, zo'n 85 km lang. De weg loopt er vlak langs en daarnaast links en rechts bergen met hier en daar nog sneeuw.
Op de camping aangekomen reserveren we meteen voor 2 nachten, we lassen dus een pauze in. We gaan morgen Queenstown bekijken wat zelf 11.000 inwoners heeft maar jaarlijks zo'n 1.5 miljoen toeristen ontvangt.

• 11 Oktober 2016 - 09:56

Gradie:

Dag lieve mensen, we genieten weer van jullie verslagen en leren zo een beetje N.Z. kennen. Tien mijn complimenten want je rijdt toch maar weer in een andere camper en nog wel links. Toppie hoor.
    Jullie hebben regen maar hier is het behoorlijk mistig. Wordt dus een binnendag. Geniet morgen in Queenstown en we zijn benieuwd naar de foto's. Doeidoei.

• 11 Oktober 2016 - 21:32

Marc:

Dag Marja en Ome Tien,

Heerlijk om jullie verslagen te lezen! Heel veel plezier in Queenstown!

• 12 Oktober 2016 - 17:34

Elleke.:

Lieve Tien en Marja , hoop dat jullie lekker geslapen hebben met die regen . Kan me voorstellen dat 100 km met de camper hard is , ons Tieneke is een betrouwbare chauffeur en neemt geen enkel risico , knap dat hij links kan rijden , zo zie je maar he , klein maar dapper ! benie3uwd hoe Queenstown zal zijn . Geniet er van . Liefs , E.