8 oktober: van Akaroa naar Lake Tekapo. - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 8 oktober: van Akaroa naar Lake Tekapo. - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

8 oktober: van Akaroa naar Lake Tekapo.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

08 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Na een goede nachtrust en een kop koffie zijn we bijtijds vertrokken richting Lake Tekapo. Aangezien ik de toeristische route wilde rijden hebben we wat om moeten rijden om op de goede weg te komen.
Het is lente in NZ en dat kun je aan alles zien. Alles staat in bloei. De bomen botten uit, de lammetjes dartelen in de wei, bloesembomen staan nu op z'n mooist.
Toch wel heel bijzonder hè dat je in een jaar tijd twee maal de lente meemaakt!
Schapen, heel veel schapen zien we en ze houden de graslanden geweldig intact. Betere 'grasmaaiers' zijn er volgens mij niet.
Na een lunch en 315 km komen we aan in Lake Tekapo. De weg ertoe loopt langs de Southern Alps met bergen van 2800 tot 3800 meter. Dus het klopt..... je kunt 's morgens zwemmen in de zee en 's middags skiën in de bergen. We zijn auto's tegengekomen met skies op het dak.
In Tekapo blijkt dat de camping aan de rand van het meer ligt. De zon staat nog aardig hoog aan de hemel en schijnt over de besneeuwde toppen van de bergen en het meer. Het ziet er in alle rust schitterend uit.
Het eerste wat we doen is een biertje drinken en een boterham verdelen onder de eendjes.
Het is hier langer licht dan in Nederland. Het is nu 20.15 uur het is nog niet helemaal donker.
Morgen gaan we op weg naar Dunedin.

• 08 Oktober 2016 - 11:25

Willem En Elly:

Hoi Tien en Marja,

Klinkt weer erg goed allemaal, geniet lekker van jullie reis dan kunnen wij weer genieten van jullie verhalen!!

• 08 Oktober 2016 - 11:56

Johanna En Jany :

Wij zijn blij dat alles goed gaat met jullie. Een lange reis om daar te komen. Ik ben bang dat het bij ons nog langer gaat duren want we moeten vier keer overstappen voor we in Moorea aankomen voor onze eerste nacht. Hebben jullie makkelijk internet? Veel plezier!

• 08 Oktober 2016 - 12:05

Ria:

Ik ben blij dat de reis goed gegaan is, nou maar genieten van de reis en de camper.Ik ga jullie volgen hoor liefs.

• 08 Oktober 2016 - 13:51

Jos En Josee:

Hallo Marja en Tien , blij te horen dat de reis weer goed meevalt , we hadden niet anders verwacht , geniet er met volle teugen van maar wees voorzichtig .
    We wachten elke dag op jullie verslag , zo reisen we ook voor een stukje mee !
    Dikke knuffel van ons beiden xx
    Jos en Josee

• 08 Oktober 2016 - 21:48

John En Hannie:

Hoi Luitjes,

Blij te horen dat het goed gaat met jullie.
    Als we lezen dat er veel schapen zijn, is het toch 'n beetje Nederland zien toch.
    Dat wordt dus zwemmen en skiën maar Tien denk om je knieën.
    We genieten met jullie mee.

Groetjes en geniet ervan
    John & Hannie

• 09 Oktober 2016 - 18:14

Elleke:

Mooie foto's Marja , zo geniet ik ook mee. het is er fantastisch zo te zien . Lente dus , , veel schapen en lammekes , worden daar veel gegeten heb ik gelezen . Zeer proberen hoor . Smaakt het N.Z bier ook lekker ? De wijn is ook lekker denk ik , goeie druiven vlg ons Tien .
    Geniet van jullie reis en voorzichtig eej .

Liefs E.