5 Oktober: op weg naar Nieuw Zeeland. - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 5 Oktober: op weg naar Nieuw Zeeland. - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

5 Oktober: op weg naar Nieuw Zeeland.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

07 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Akaroa

We zijn gearriveerd! Ze zeggen dat Nieuw Zeeland (NZ) de moeite waard is maar dat is de reis ertoe ook! De taxi haalde ons keurig om 5.45 uur op en we hadden er zin in.
Het vliegtuig vertrok om 11.15 uur en na een overstap in Singapore en Sydney kwamen we ongeveer 30 uur nadat we ons huis hadden verlaten in Christchurch, NZ aan. Nou moet ik er wel bij vertellen dat vliegen met Singapore Airlines geen straf is want ze zorgen goed voor je. Op tijd een drankje en een maaltijd en natuurlijk de bekende sokjes met daarbij zowaar een tandenborstel en tandpasta. Niet te vergeten is het hoofdkussen en warme deken. In ieder geval rond 2 uur 's nachts lagen we in onze kingsize bedden in een hotel zo'n 500 meter van de luchthaven af.
Zoals was te voorzien waren we beiden vroeg wakker waar we beiden erg van baalden. Na een paar kopen koffie en een ontbijt droogden we toch aardig op. Het hotelpersoneel was zo vriendelijk ons naar de camper verhuurder te brengen alwaar het al aardig druk was. Na wat papierwerk en instructies konden we vertrekken.
Allereerst zijn we een supermarkt gaan zoeken om wat voorraad in te slaan. Een mens kan niet leven van liefde alleen!
De eerste route liep van Christchurch naar Akaroa op een klein schiereiland waar maar één behoorlijke weg naar toe loopt. De te rijden afstand was 85 km waar we toch nog 1.5 uur over zouden moeten doen volgens de TomTom. Omdat het al 15 uur was leek ons dat goed te doen. Omdat je in NZ maar maximaal 100 km per uur mag rijden dacht ik dat wordt een makkie. Maar nee TomTom had gelijk. De weg was wel tweebaans maar door de smalle weg met vele bochten en het klimmen en dalen deden we er toch de geplande tijd over.
Akaroa is een dorp aan een uitloop van de zee waar veel vertier zal zijn in de zomer. Nu was het redelijke rustig. De vele bergen rondom het dorp zijn groen, groener, groenst. De zon scheen en we hebben een lange wandeling door het dorp gemaakt.
Na een heerlijke maaltijd hebben we al snel last van onze jetlag en we liggen dan ook bijtijds op bed. Morgen gaan we van Akaroa op weg naar Lake Tekapo, meer naar het zuiden en het binnenland in.

• 07 Oktober 2016 - 23:02

Yvonne En Johan:

Je moet er wat voor over hebben,pfff
    30 uur dat is niet mis, maar jullie gaan dan ook heel wat beleven. Geniet van de komende reis en al het moois.

• 08 Oktober 2016 - 09:09

Maryann:

Hoi globetrotters. Ja dat is idd niet mis. Maar jullie ben een maand om te bekomen hihi. En idd Singapore airlines is geweldig. Was er in Christchurh nog wat te zien van de aardbeving die daar is geweest?
    Jongens geniet weer en houd ons op de hoogte. Wij zijn ook aan het genieten...

• 08 Oktober 2016 - 09:32

Rien En Ariane:

Blij dat jullie goed aangekomen zijn, waarschijnlijk zul je de jetlag nog wel een paar dagen voelen

• 08 Oktober 2016 - 09:50

Gradie:

Ja dat is niet mis z'n lange reis in het vliegtuig. We hebben jullie bijna helemaal kunnen volgen en dat was op zich al de moeite waard. Fijn dat alles goed is gegaan en nu even de bijkomen van de reis. Ook wij genieten hier van ons tweede huis haha. Tot de volgende keer.