Zondag 26 april; op weg naar het westen! - Reisverslag uit Goulais Bay, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Zondag 26 april; op weg naar het westen! - Reisverslag uit Goulais Bay, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Zondag 26 april; op weg naar het westen!

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

26 April 2015 | Canada, Goulais Bay

Vanmorgen weer opnieuw vroeg wakker maar dat is geen probleem. Na de koffie zijn we om 8 uur vertrokken. Ik heb een bedankbriefje aan de voordeur gehangen maar toen Tien de motor startte kwam hij ons uitzwaaien.

Vanuit Horseshoe Lake reden we richting het noorden naar de stad Greater Sudbury. Genoeg te zien onderweg want je hebt het idee dat je door een natuurpark rijdt. Ook wordt ons met borden verteld dat we de beren niet moeten voeren en rekening moeten houden met overstekkende rendieren en herten. Ook zien we veel meren waarvan sommige nog bevroren zijn. Na Sudbury gaan we richting het westen. We zien veel plekken waar er nog sneeuw ligt, ook naast de huizen ligt soms nog een berg sneeuw. Toch is het weer heel redelijk met zo nu en dan zon.

Om een frisse neus te halen stoppen we in Sault Saint Marie en wandelen langs het kanaal wat de grootste containerschepen kan vervoeren naar het binnenland. Tenslotte is die havenplaats een verbinding tussen Michigan en Canada.

30 kilometer verder ligt een campground aan de Goulais River die het hele jaar open is. Nou inderdaad. We werden alleraardigst ontvangen en de beheerder hielp zelf mee met het leeg laten lopen van onze afvalwatertanks. Hij legde de douches uit en mevrouw vertelde hoe de WiFi werkte. Ondertussen gaf ze me nog een paar hints over campgrounds die op onze route liggen en gaf een boekje mee over campground in Manitoba, de volgende provincie die we gaan bezoeken. Nou het wordt tijd dat we Ontario gaan verlaten want onze routekaart valt al uit elkaar!
We zitten nu aan een glaasje en rekenen uit dat we vandaag 510 km hebben gereden.

• 27 April 2015 - 13:50

Johanna :

Nou, ik vind dat jullie het heel goed doen. Tien heeft zelfs al een brug(je) die naar hem vernoemd is. Ze wisten daar natuurlijk dat hij onderweg was. Het ziet er niet erg warm uit, maar jullie hebben warme kleren bij zie ik. ik ben inmiddels weer gearriveerd in Compiegne. Niet zo exotisch als jullie natuurlijk. Veel plezier!

• 27 April 2015 - 20:40

John& Hannie:

Hoi jullie maken heel wat mee op zo'n kort termijn, dat wordt wat om allemaal te onthouden.
    Hebben jullie al bruine beren gezien of herten, maak wel foto's zodat wij ook kunnen mee genieten.
    Tien doe wel rustig aan met z'on grote "bus"