Zaterdag 25 april; de Niagara Falls! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 april; de Niagara Falls! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 april; de Niagara Falls!

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

27 April 2015 | Canada, Niagara Falls

O what a beautiful morning. O what a beautiful day. Ja echt waar.... We waren vroeg op en de zon piekte al binnen. Even snel naar de receptie (WiFi) om mijn reisverhaal van gisteren weg te sturen, de mail binnen te halen en de krant te laden. Tien maakte ondertussen het ontbijt klaar.

We waren vroeg bij de Niagara Falls, 9 uur. Heerlijk weertje, veel zon en geen wind, wat wil je nog meer. Ik moet eerlijk zeggen... ze zijn inderdaad bewonderenswaardig. Op de foto lijkt het misschien een kleine waterval maar bedenk dat hij wel 57 meter hoog is. De breedste heet Canadian Horseshoe Falls en de kleinere heet American Falls. Het water stroomt uit een rivier maar wordt gescheiden door het eilandje met de naam Goat Island.
Aangezien we de camper voorbij de Falls hadden geparkeerd hadden we genoeg terug te wandelen en te genieten. We zijn gewandeld tot de brug die over de rivier en naar de USA gaat. Halverwege loop je dus Amerika binnen, best een beetje raar. Je moet 50 can$ cent betalen om naar Amerika te lopen maar toen we terugkwamen was er wel een serieuze paspoort controle. En daar stonden we zonder paspoort. Nou oké dan een rijbewijs deze keer ook goed, aldus de douanier. Bleek het dus toch een serieuze zaak te zijn.

Na enkel uren bij de Falls doorgebracht te hebben reden weer terug richting Toronto omdat we besloten via Barrie naar Wasaga Beach, dat ligt aan Lake Huron, te rijden en daar een camping te zoeken. Onderweg vonden bij een tankstation een Beershop, goed dus voor lekkere dranken en benzine. Van daaruit reden we naar naar Wasaga Beach dat ligt aan Lake Huron wat lijkt op een zee met kleine duinen en strandjes.

Een campsite was moeilijk te vinden, alle campsite die we bezochten gingen pas begin mei open. In Horseshoe Lake waren we een nieuwe route aan het uitstippelen en werden we aangesproken door een aardige mijnheer die ons al eerder voorbij zag komen. Na ons verhaal aangehoord te hebben bood hij ons gelijk aan om op zijn tweede oprit te overnachten. De beste man had hier plaats genoeg, hij verhuurt zijn erf aan booteigenaren. Wij blij natuurlijk en na hun hartelijk bedankt te hebben we een glaasje gedronken op de goede afloop. We hadden hun erbij uitgenodigd maar wat was hun antwoord: wij drinken niet...... We hebben vandaag 605 km gereden.

• 27 April 2015 - 16:32

Rien En Ariane:

Niagara falls zien er inderdaad erg indrukwekkend uit. Wij zijn helaas nooit richting het oosten geweest.
    Dat die meneer jullie een overnachtingsplaats bood is tekenend voor de Canadese gastvrijheid. In Alberta is dat nog veel meer het geval omdat je daar veel prairie hebt en vroeger waren de afstanden tussen de diverse boerderijen of nederzettingen veel groter en boden mensen reizigers vaak een bed en een maaltijd. Iets van die traditie leeft nog want gastvrij zijn de Canadezen altijd gebleven.
    Bevalt jullie camper een beetje? Is hij makkelijk te besturen?
    We kijken uit naar jullie volgende verslag!
    Voor nu in ieder geval veel plezier en flink genieten!
    Groetjes, Rien en Ariane

• 02 Mei 2015 - 18:52

Monique:

Ja, water en vooral als het VEEL en HOOG is, is altijd indrukwekkend. Maar eerlijk gezegd denk ik dat Iguaçu nóg mooier is, hoewel minder bekend. Zéker 60 a 70 meter hoor en 3 km breed!! Misschien voor een volgende reis? Valt het rijden mee in zo'n enorm gevaarte? Maar waarschijnlijk minder verkeer? Blijf genieten en op tijd een borrel, ook al drinken die Canadezen niet...Liefs van ons.