Zaterdag en zondag 16+17 mei; Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Zaterdag en zondag 16+17 mei; Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Zaterdag en zondag 16+17 mei; Vancouver

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

17 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Zaterdagochtend reden we bijtijds Vancouver binnen, ja echt binnen dus. Volgens de TomTom ligt de camping aan de voet van de Lions Gate Bridge die North Vancouver met Vancouver verbindt en de daarbij behorende stadsdelen, zoals Burnaby, Coquitlam, Richmond, New Westminster, Delta, etc... Maar hoe dan ook wij mistten de ingang van de camping en reden via Stanley Park zo Vancouver binnen. Onze Belgische sprekende juffrouw van de TomTom (Tien vindt haar uitspraken heel gezellig) leidde ons weer geduldig de stad uit en inderdaad vonden we de ingang naar de camping.

Aangezien we bijna 'droog' stonden hebben maar gelijk aan de receptie gevraagd waar de dichtstbijzijnde super en drankwinkel was. Nou dat was op loopafstand en na het nodige te hebben ingeslagen hebben we ons gemak maar gehouden, lekker in 't zonnetje.

Dit weekend is het Victoria Day, dat wordt gevierd op de laatste maandag vóór 25 mei van ieder jaar ter ere van Queen Elisabeth's verjaardag. Met andere woorden: heel Canada heeft een heerlijk lang weekend en is ook onderweg. Wij merkten het vrijdag al in Squamish want 's avonds stond daar heel de camping vol.

Vandaag, zondag dus wilden we eigenlijk een rustdag inlassen maar na een uurtje gaat het dan toch weer kriebelen en om 11 uur waren we onderweg, te voet om de Lions Gate Bridge te verkennen. Maar goed dat kom je aan op Prospect Point en dan wil je dat weer zien en dan blijkt Stanley Park ook maar 'om de hoek' te liggen. Nou een lang verhaal kort.... we kwamen om goed 15 uur weer terug op de camping maar we hadden ook half Stanley Park doorkruist en niet alleen over de beroemde Seawall gewandeld maar ook dwars door de bossen. Nou ik moet zeggen, het was echt de moeite waard.

• 18 Mei 2015 - 08:56

Johanna:

Mooie foto's hoor. Ik zie dat jullie terug zijn in de bewoonde wereld. Profiteer maar lekker van jullie laatste week. Hier gaat alles goed. We hebben buitengewoon mooi weer. Helene is vanmorgen vertrokken naar haar nieuwe baan in Hyeres. Audrey begint 1 juni op haar nieuwe afdeling. Ze komt aanstaande zaterdag met Jeanne voor een weekje vakantie. Ben benieuwd.
    Veel liefs

• 18 Mei 2015 - 15:53

Gradie:

Wat fijn om eens bekende beelden te zien die je zelf hebt beleefd. Is het nog steeds zo schoon daar in Stanley Park. Misschien een tip voor het `droog`staan, ietjes meer inslaan zodat je de volgende dag nog wat over hebt of is de camper daar te klein voor. Tja dan ietjes minder drinken. Geintje!!!!!
    Ben benieuwd wat jullie de komende dagen nog gaan ondernemen want er is daar nog veel te zien.
    Liefs van ons.

• 19 Mei 2015 - 23:24

Els En Kees:

Alle waardering voor jullie onderneming. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. De foto's laten zien dat het daar toch wel even anders is dan in welk Europees land dan ook.
    Eenmaal weer thuis ( zou daar nog maar niet aan denken) willen we graag jullie verhaal van deze fantastische reis horen en genieten van de foto's.
    Liefs van ons