Donderdag 14 mei; op weg naar de Pacific Ocean - Reisverslag uit Squamish, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Donderdag 14 mei; op weg naar de Pacific Ocean - Reisverslag uit Squamish, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 mei; op weg naar de Pacific Ocean

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

14 Mei 2015 | Canada, Squamish

Om 10.30 uur verlaten we de camping die net voor Whistler ligt. Hoewel we gisteren van de receptie een brochure hebben meegekregen met de mededeling dat we in berenland kamperen en er zeker voor moesten zorgen geen etensresten buiten de camper te laten liggen, is de nacht rustig verlopen. Beren ruiken eten op een kilometer afstand.

We rijden het stadje Whistler nog even door. Het is de grootste wintersportplaats van Canada, zelfs in de zomer kan er nog geskied worden. We kwamen dan ook een snowboarder tegen.

We vervolgen onze route op de Highway 99 naar het zuiden. Links van ons ligt het Garibaldi Park. De borden geven aan dat we rendieren kunnen tegenkomen, jammer niets gezien. Ik wijd het aan het feit dat er meer verkeer op de weg zit omdat we niet al te ver van Vancouver zijn.

De rit gaat naar Squamish waar we eerst wat boodschappen doen. De Walmart die we hier bezoeken heeft geen verse groente of vlees, dat is een teleurstelling. Verderop zien we een andere winkel met alles d'r op d'r aan. Voor we naar de kassa gaan drinken we er een kop koffie en eten er wat lekkers bij. Het afrekenen van de koffie en de koeken hoeft pas als we het op hebben. Ik heb maar een foto van de koeken gemaakt anders zou ik niet weten wat ik aan de kassa zou moeten zeggen wat we gegeten hebben.

Niet veel verder ligt de camping. De eigenaar geeft ons wat hints waar we het beste kunnen gaan staan met onze camper. We vinden een ruime plaats met lekker veel zon en prachtig uitzicht op een hoge waterval. Nou beter kan niet vinden we. We besluiten gelijk 2 nachten te blijven.

Een oudere man die voorbij komt lopen vertelt dat we in 'no time' naar de voet van waterval kunnen lopen, naar een kabelbaan en zelfs een bezoek kunnen brengen aan de Horseshoe Bay wat een inham is van de Pacific Ocean. Wij besluiten ons eerst maar eens te installeren en die bezoekjes voor morgen te bewaren. In het zonnetje een boek lezen is ook prettig!

Vandaag weinig km gereden, maar daardoor wel meer van de dag kunnen genieten.

• 15 Mei 2015 - 11:52

Maryann:

Hoi piepelepoi....gelukkig nu gij nen x op den fotto....ik ging al denke dat er iets gebeurt was mee a.....

Maar ik lees dat je nog steeds geen broodje hebt kunnen smeren met je beren....gelukkig voor ons.....kunnen we na je terugkomst nog een wit wijntje mee je drinken.

Zo te lezen zijn de mensen locale....en mede reizigers erg aardig.

Kees is motorrijden ik ga me op de was en strijk storten....xxxx

Xxxx

• 15 Mei 2015 - 21:54

Jeanne:

Hoi Marja en Tien,

Hoorde van John van Meel , dat we jullie kunnen volgen.
    Leuk om te lezen.
    Wij vertrekken eind volgende week naar Frankrijk.

Geniet er nog lekker van.

Groetjes
    Ad en Jeanne