28 oktober: van Hahei naar Coromandel. - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 28 oktober: van Hahei naar Coromandel. - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

28 oktober: van Hahei naar Coromandel.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

29 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Wederom een stralende ochtend. We kunnen ons voorstellen dat in de reisgids dit strand van Hahei wordt betiteld als misschien wel het mooiste strand van Nieuw Zeeland.
De reis van vandaag gaat naar Coromandel en maar eerst willen we naar Hot Water Beach, dat maar 10 km van Hahei ligt. Op dat strand is een uitstekende rotspunt waar bij laag water warme bronnen vrij komen te liggen. Het is rond 12 uur laag water en als we om 11 uur aankomen is het al een drukte van jewelste. Het is maar een klein gedeelte van het strand waar de bronnen zich bevinden dus iedereen is aan het scheppen om een hot pot te maken op een paar vierkante meter. Het is nog niet helemaal eb en soms wordt de pret dan ook verstoord door een golf koud water waarbij je kuil weer inkalft. Ikzelf graaf mijn voeten zo diep mogelijk in het zand en verhip ik voel warm water. Achter me komt een golf aanrollen en krijg ik weer een klets koud water. Als de golf zich terugtrekt hoppa weer warme voeten. Toch een mooi fenomeen. Rondom mensen van alle leeftijden en iedereen heeft dolle pret. Zelfs de ouderen zijn druk in de weer met een klein schopje.
We vervolgen onze reis naar Coromandel, dit stadje beleefde in 1852 zijn goudkoorts maar na een korte bloeiperiode gebeurde en weinig meer en het 1.500 inwoners tellende stadje presenteert zich nu met veel koloniale charme. De meeste huizen en gebouwen zijn nog van de datum. We maken een wandeling door het centrum en doen de laatste boodschappen. We blijven 2 nachten op deze camping. Morgen lopen we door het centrum richting het strand waar een wandelroute moet liggen.
De laatste plaatsen die we hebben bezocht: Waihi, Hahei, Hot Water Beach en Coromandel liggen op een uitgerekt schiereiland genaamd Coromandel. Met een paar uur rijden steek je over van het ene naar het andere strand.

• 29 Oktober 2016 - 13:48

Gradie:

Geen foto's vandaag. Jammer had graag willen zien hoe zo'n hot pot eruit ziet. Komt misschien nog wel.
    Weer een mooie ervaring en leuk dat iedereen geniet. Dan vallen vele grenzen weg toch.
    Op naar morgen. Welterusten.

• 30 Oktober 2016 - 16:52

Gradie:

Lieve allebei, wellicht liggen jullie nog op een oor maar dat duurt niet lang meer. Dan wordt het een drukte van jewelste. Alles inpakken, uitchecken en op naar Auckland voor de reis terug naar hier. Nogmaals dank dat wij jullie konden volgen op deze schitterende reis. Een hele goede vlucht en probeer tussen Singapore en A'dam een beetje te slapen. Of ik de hele reis kan volgen weet ik niet want wij gaan straks de nacht in.
    Voor morgen alvast welkom thuis. Liefs van ons.

• 30 Oktober 2016 - 20:43

John En Hannie:

Beste vrienden,
    Bedankt voor het volgen van jullie geweldige reis door NZ.
    Goeie thuisreis toegewenst van ons en tot vrijdag op de golfbaan.
    Groetjes John & Hannie