Donderdag 7 mei; Brits-Columbia - Reisverslag uit Blue River, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Donderdag 7 mei; Brits-Columbia - Reisverslag uit Blue River, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 mei; Brits-Columbia

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

07 Mei 2015 | Canada, Blue River

We hebben deze ochtend niet zo'n haast want de volgende stop ligt op ongeveer 215 km van Jasper.
Tijdens het ontbijt zie ik achter op het pad dat langs de camper loopt iets groots lopen. Eerst denk ik aan een vos maar het blijkt een wolf te zijn. Ik heb er gelijk maar wat foto's van gemaakt. Helaas zijn die niet al te duidelijk.

Wij verlaten de campground en gaan naar het plaatsje Jasper wat een goede keuze bleek te zijn. Het is een toeristische stadje met hele leuke winkeltjes. We wandelen er een paar uur doorheen en vullen gelijk onze wijnvoorraad aan. Jasper ligt eigenlijk nog in in de Rocky Mountains. Overal om je heen zie je de besneeuwde bergen. Het weer is geweldig, veel zon en daardoor een aardige temperatuur.

Bij het verlaten van het dorp zien we op een terp naast de weg waar wij rijden 2 Wapiti rendieren staan. Ze staan een paar meter van onze auto en zowat in de voortuin van de huizen die langs de weg liggen. In het dorp had ik al een foto gezien dat zo'n Wapiti rendier het dorp in was gelopen.

De weg die van Jasper via Valemount naar Blue River leidt lijkt op de route die door de Rockies gaat alleen de wegen stijgen en dalen niet zo veel maar de natuur is net zo mooi. Halverwege Valemount gaan we de grens over van Alberta naar Brits-Columbia en passeren gelijk een tijdzone. Nu is het tijdverschil 9 uur met Nederland.

De campground in Blue River doet heel gezellig aan en we besluiten 2 nachten hier te blijven. Morgen, vrijdag dus, worden er geen kilometers gereden en gaan we hier de omgeving bekijken.
Na ons komen nog twee campers met Nederlanders. Een echtpaar komt uit Friesland en een echtpaar woont in de buurt van Amsterdam. Nederland is dus goed vertegenwoordigd hier.

Vandaag 215 km gereden. Een redelijke afstand.... we hebben tenslotte vakantie en de zon daagt uit tot nietsdoen.

• 08 Mei 2015 - 22:27

Yvonne En Johan:

Hee luitjes, geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken.
    We zijn een beetje jaloers op jullie, wij reizen ook veel en zien zo af en toe een hert en een vos, een konijn en schildpad doen ook mee maar helaas geen beren of ander wild.
    Het filmpje met de beer en de rest van de foto"s is hartstikke leuk om te zien.
    Zo reizen wij toch een beetje met jullie mee.
    Nog een veilige reis en geniet er maar lekker van.
    Lieve groetjes van ons 2