Dinsdag 5 mei; op weg naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Banff, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 mei; op weg naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Banff, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 mei; op weg naar de Rocky Mountains

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

05 Mei 2015 | Canada, Banff

We verlaten vroeg in de ochtend Drumheller en gaan richting het westen naar Calgary.
Als we de buitenwijken van Calgary naderen zien we de Rocky Mountains al, ze zijn zeer zeker indrukwekkend.

Na Calgary rijden we via Cochrane naar Canmore waar we allereerst een informatiecentrum bezoeken om meer informatie er krijgen over de plaats Banff en de van daaruit beginnende weg door de Rocky Mountains. In het informatiecentrum nemen ze alle tijd voor je en er is zelfs een aparte ruimte waar je kunt internetten. Dat hebben we ook maar gelijk gedaan want WiFi is er niet op alle campings. In Canmore doen we nog wat boodschappen want we hebben geen idee wanneer we weer een supermarkt zullen tegenkomen.

De planning is dat we bij Banff het Banff National Park ingaan en doorrijden tot Jasper wat aan het eind ligt van Jasper National Park. De weg die beide parken verbindt heet de Icefields Parkway, totale lengte 230 km. Het zijn twee parken maar tezamen zijn het de Rocky Mountains.

We gaan bij Banff het park binnen en rijden zo'n 45 km door naar Lake Louise waar we een camping op het oog hadden. En wat blijkt.... we waren niet de enige. Toen wij met onze camper Toronto verlieten waren wij niet de enige Nederlanders. Ieder ging zijns weg en nu, 12 dagen later staan hier wel 12 campers van dezelfde verhuurder waaronder natuurlijk verschillende Nederlanders die wij in Toronto een goede reis hebben gewenst.

Na de camper te hebben geïnstalleerd lopen we terug naar het dorp Lake Louise en bezoeken weer een informatiecentrum omdat we aangetrokken werden door de uitstraling van het gebouw. Het interieur was weer een aardigheidje. Nadien was het tijd voor koffie met taart vonden we.

Vandaag hebben we 317 km gereden en morgen gaan we fris en monter op zoek naar beren, het liefst in alle kleuren en maten. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

• 06 Mei 2015 - 20:56

Ton & Toos:

Lieve Tien en Marja,
    Met veel plezier volgen we jullie op deze mooie en zeer gevarieerde trip door Canada. Erg indrukwekkend. Geniet er maar lekker van.
    Wij vertrekken volgende week naar zuid Engeland. Overtocht per boot vanaf Duinkerken.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne reis enne..... hopelijk zien jullie niet teveel beren op de weg. Veel liefs en dikke X
    Marja, jij hebt echt je beroep gemist! Geweldig hoe je de verslagen schrijft, top!

• 07 Mei 2015 - 09:53

Ine Vermunt:

lieve Marja en Tinie,
    Een van de mooiste stukken van Canada, gaan jullie nu zien. Het zou toeval zijn, maar als je in de omgeving van Jasper een groot meer ziet, is de Kans groot dat je een hotel ziet, Jasper park logde, dat heb ik gewerkt. Het is een hotel met allemaal lodgesmrondom het meer. Prachtig. Doe ze de groeten, het was in 1970 dat ik daar was!
    W
    Ik volg jullie elke dag, prachtige reis. Elke dag zoveel kilometers, hoe bevalt dat?
    Geniet en wees voorzichtig, laat geen vuilnis buiten de camper, beren ruiken dat. Je moet de goden niet verzoeken.
    Lieve groet voor jullie beiden, van Ine en Karel

• 07 Mei 2015 - 11:10

John & Hannie:

Hoi Tien & Marja,
    Ik kan jullie nu mooi volgen vanuit mijn ziekbed, dus laat maar komen die leuke verhalen en foto's.
    Dit wordt een indrukwekkende ervaring, als je door deze beide parken rijd en dan nog beren tegenkomen.
    Dan natuurlijk de Rocky Montains met z' n verschillende kleur overgangen.
    Leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen, super idee.
    Geniet ervan, veel liefs en dikke x