O moeder wat is het heet! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu O moeder wat is het heet! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

O moeder wat is het heet!

Door: Tien en Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

11 Januari 2008 | Oeganda, Entebbe

Na het shoppen reden we verder richting Jinja waar we een park bezochten waar de diverse ontdekkingsreizigers de oorsprong van de Nijl hebben ontdekt. Er staat nu een groot monument omdat diverse mensen hebben bevestigd dat vanuit dat gedeelte van het Victoriameer de Nijl te volgen is tot aan Egypte.
Op de plek hebben we van onze lunch genoten. Wel in de schaduw want je wilt niet weten hoe warm het hier is. Ook kun je je niet voorstellen dat er een heerlijke maaltijd uit een truck kan komen. Ook hebben we een tombe bezichtigd waar 4 koningen liggen begraven natuurlijk allemaal voor de tijd dat Oeganda een republiek werd. De eerste koning had 84 vrouwen, de nazaten ervan, ondertussen 6 generaties mogen nog steeds op het domein wonen. Je wilt niet weten hoe onze reisgenoten reageerden op dat aantal vrouwen. Trouwens de oudste deelnemer is 70 en de jongste is 35 jaar.
Om 16 uur waren we op onze eerste campsite. We hebben gelijk de tenten opgezet, lekker zo gebeurd. Toen in 1 streep naar de bar met een geweldig uitzicht over de Nijl. Je kunt hier van alles doen, bunjyjumpen, raften en veel wandelen, ook naar het regenwoud. De verrassing was wel dat ik met nog 2 vrouwen corvee kregen voor de gehele week, we zijn er dan wel gelijk van af. We hebben de kok meegeholpen om voor 17 man aardappelen te schillen, wortelen en knoflook schoon te maken en de tafel te dekken. De kok is natuurlijk een Afrikaan maar wel een hele mooie en ook nog eens een goeie kok. 's Avonds aten we soep (lekker), gekookte wortelen en aardappelen, tilapia met een heerlijke saus. Nagerecht is altijd veel fruit, alles wat je hier tegenkomt: ananas, banaan, mango, vijgen etc.., koffie, thee en choco na. We komen dus niks te kort.
De eerste nacht op ons matje viel niet mee maar ik verwacht dat ik vannacht in coma lig. We hebben vandaag een villagewalk gedaan, 4 uur gewandeld en de diverse dorpen bekeken, je wilt niet weten hoe hele gezinnen hier wonen, lemen hutten. Kinderen plentie. We waren om 13 uur terug op het kamp en dat was mooi op tijd ook. Nu zitten we dus lekker aan een biertje in de bar en ik bof want vanavond eten we buffet in het 'restaurant' dus geen corvee voor mij. Morgenochtend rijden we naar het noorden richting de kampen vanwaar we na een paar dagen een trip kunnen maken naar de gorilla's of chimpansees. Als ik veel tikfouten heb gemaakt mijn excuses dan er zijn meer mensen die even op het internet willen.
Bedankt voor jullie berichtjes en tot
mails.
Tien en Marja

• 12 Januari 2008 - 16:47

Sylvia:

Nou, nou, dat klinkt allemaal wel heel goed. Je zou er zo zin in krijgen. Ik zou zo naar het reisbureau willen rennen maar hou me nog maar even in. Geniet met volle teugen, ik blijf jullie ervaringen op de voet volgen!!!
    Groetjes,
    Sylvia

• 13 Januari 2008 - 02:02

Maryann:

Het klinkt allemaal geweldig en het is er ook heel mooi en ik ben blij dat jullie zo genieten. Blijf jullie berichtjen mailen dan is het net of wij ook een beetje bij jullie op vakantoe zijn

• 13 Januari 2008 - 02:04

Maryann:

Sorry 10 + Mopske het is al laat voor de tikfouten. feestke bij de buurtjes. Hier gaat het leven natuurlijk ook gewoon door. Geniet en bewonder.
    Liefs Maryann

• 14 Januari 2008 - 08:14

Petra:

Jullie verhalen klinken prima! geniet van alles wat je gaat zien en natuurlijk ook van je corvee-taken ;-) succes op jullie matjes en ik hoop dat de lakenzakken van pas komen.
    Groetjes
    Petra

• 14 Januari 2008 - 16:12

Gradie:

Zoals je het beschrijft lijkt het wel of ik er zelf ook ben. Leuk hoor dat corvee, ben je net op vakantie moet je alweer aan de bak. Maaaarrr Tien moet ook nog haha. Mensen geniet, ik kijk uit naar het volgend bericht.

liefs Gradie.

• 15 Januari 2008 - 09:36

Yvonne:

Hoe is het mogelijk! Het is me gelukt jullie site te vinden. Geweldig dat het allemaal goed gaat met jullie en ik hoop dat jullie nog heel veel genieten van al het natuurschoon.We zijn in gedachten bij jullie. Liefs Johan en Yvonne.

• 15 Januari 2008 - 10:35

Elleke:

wat een bijzondere reis hebben jullie . Zou een vogeltje willen zijn, ahum, endje vliegen ,dat wel.Dus Marja kon gelijk weer aan de slag. Wel leuk en leerzaam met die buitenlandse ingrediénten.Die Tien, nou je schoenen al versleten ? Gij loopt wa d'af!Intussen gewened aan het slaapmatje ?Anders maar een goei slaapmutske, als 't te krijgen is.Hoop dat de groep gezellig is, je trekt er tenslotte een tijd mee op. kijk met vel plezier uit naar het vlg. verslag. Dikke kus en liefs, Elleke.

• 15 Januari 2008 - 11:26

Maryann:

Hoi hier ben ik weer een keertje, ben benieuwd naar jullie tripje naar de aapjes, je weet toch nog wel dat je niet in de oogjes mag kijken he dat heeft onze kees toch goed uitgelegd, na zijn aanvaring met die neef van Bokito.
    Hier alles oke wel wat nat en we waaien van 't straat. windkracht 6 hoor ik net van ons Chloe, dikke kussen van ons allemaal hier uit het koude landje.

• 15 Januari 2008 - 13:15

Ria:

Ik was al jaloers , nu helemaal wat heerlijk om jou verslag te lezen. Hier is het momenteel zo lekker nat en donker.Dus geniet maar lekker van al die heerlijke hitte groetjes ad en ria

• 15 Januari 2008 - 18:49

Monique En Raúl:

Van mama de website doorgekregen, dus kunnen nu jullie reis volgen, die gelukkig toch door is gegaan. Spannende dingen allemaal, veel nieuwe indrukken, en een wereld die zó anders is dan de onze. Geniet zoveel je kunt, dit neemt niemand je meer af, een ervaring voor het leven, die je ook een andere kijk geeft op de Westerse wereld, waar alles zo "normaal" gevonden wordt, en waar zoveel overvloed is....
    Dikke kus voor allebei (Tien, kijk maar uit voor die knappe kok!)

• 16 Januari 2008 - 13:09

Ingrid:

Wat een goed verhaal. Ik mis alleen nog wat foto's, of is dat niet de bedoeling.
    Toch fijn dat er ook barretjes zijn.
    Anders wordt het toch wel erg afkicken.
    Maar dat zal wel niet. Aan de laatste regels was al te merken dat ze weer smaakten(geintje).
    Veel plezier gewenst vanuit een koel maar redelijk zonnig Roosendaal.

• 16 Januari 2008 - 23:23

Melanie:

You are so lucky to see the Gorillas soon! they are my favorite :)
    what a great advanture, can't wait to see all the pictures when you come back.
    Thanks for sharing all that with us,
    Travel safe!
    Melanie

• 17 Januari 2008 - 17:57

José:

gaat het allemaal nog goed bij jullie, hebben zeker al een paar dagen niets meer gehoord,toch geen bonje gehad met de gorilla's?misschien dat inmiddels korvee achter de rug is en tien aan de beurt is?
    Zie dat Melanie jullie heeft kunnen vinden, heb jullie verhalen uitgeprint en naar pa en ma gestuurd, kunnen die ook meegenieten. veel plezier, kijken uit naar het volgende verhaal, slecht weer hier, liefs van je zusje

• 20 Januari 2008 - 15:52

Jeanny/Jan:

hallo luitjes geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben wij zijn net terug van vakantie ook geweldig geweest maar een stuk kouder da bij jullie heel veel sneeuw goed kunnen skyen we zijn wel kapot zeven dagen is wel erg veel .
    nu luitjes nog veel genieten en tot horens dikke kus van ons jeanny en jan