Vannacht gaan we het Victoriameer op - Reisverslag uit Bukoba, Tanzania van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Vannacht gaan we het Victoriameer op - Reisverslag uit Bukoba, Tanzania van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Vannacht gaan we het Victoriameer op

Door: Tien en Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

25 Januari 2008 | Tanzania, Bukoba

We zijn aangekomen in Tanzania nadat we eerst op een kampsite stonden aan Lake Mburo. Daar hebben we naar de nijlpaarden gekeken die aan de kant lagen alsof het eendjes in de vijver waren. 's Avonds lopen de apen en wratzwijnen over het kamp en 's nachts komen de nijlpaarden grazen. Binnen blijven dus. We hebben wel gelachen: Tien ging in het donker naar de tent en toen onze reisleider hem bijlichtte bleek in ons voortent een wratzwijn te staan grazen. Ik weet niet wie van de 2 het hardste schrok het zwijn of Tien. In ieder geval de rest van onze club lag dubbel van het lachen. De volgende ochtend om 5.45 op voor een gamewalk, te voet het wildpark in met een ranger incl. geweer. Onze eerst doel was een Hyena of luipaard. Na 1 uur lopen weinig gezien. Maar toen: op enkele meters afstand kwam een hyena voorbij. Heel rustig keek hij ons aan n had helemaal geen haast. Wij ook niet hoor! Veel foto's gemaakt van ook ander wild als Zebra's, buffels, waterbokken, Topi, eland, bushbok, impala, bruineslangenarand, kroonkraanvolgels, groene meerkat...etc..
Baviaanen hebben de restanden van onze maaltijden opgegeten.
Dus nu zijn we in Tanzania in Bukoba, heerlijk in een hotel geslapen, met z'n 2-en in een 2-persoonsbed, dat was lang geleden. Naar het stadje gelopen. Vanavond eten we gezamenlijk voordat we de boot op gaan. Die vaart 1,5 uur om bananen te laden en nadien vaart die door naar Mwanza. Ben benieuwd hoe we op die boot zullen slapen. We krijgen namelijk de hutten van de bemanning.
Morgenochtend staat onze truck weer gereed voor ons. Serengeti en Ngorongoro-krater... here we come.
Weet niet wanneer ik me weer kan laten horen.
Groetjes voor nu....

• 25 Januari 2008 - 11:12

Monique Van Dorst:

Ben wel een beetje jaloers op jullie prachtige reis. Je maakt nog eens wat mee. Geniet ervan, kijk ook goed uit en die Kilimanjaro zal indrukwekkend zijn. Succes met de beklimming ervan.

Monique

• 25 Januari 2008 - 11:16

Richard:

Ben benieuwd naar de mooie foto's van de wilde dieren en de natuur. De Kilimanjaro moet schitterend zijn, maar het is wel een flinke klim. Veel plezier.

Richard

• 25 Januari 2008 - 14:37

Gradie:

Brrrr het idee als je 's nachts wakker wordt en er loopt van alles rond je tent. Maar zo te lezen genieten jullie er
    met volle teugen van. Veel plezier aan boord. Tien heb je alle ledematen nog???
    Tot de volgende keer.

• 25 Januari 2008 - 16:21

Elleke.:

Bofkonten !! Ben "redelijk " jaloers aan het worden,wat een ervaring.De Kilimanjaro en de 2kraters is , zo ik gelezen heb ,zéér indrukwekkend.
    Onze Tien en 't wrattenzwijn, stond je hartje niet effe stil ? Zou me ook kapot geschrokken zijn .Kunnen jullie 't tempo nog volgen, maar je bent zo oud als je je voelt toch ? Naar Mwanza is eindje varen op de kaart te zien, leutig hoor.Tien, nu weet je waar de bananen vandaan komen ( van Dommele importeerde die toch uit Afrika ?)Lijkt me een zaligheid , effe in 'n ècht bed geslapen te hebben.Geniet er van manne ! benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Dikke kus voor jullie, Elleke.

• 25 Januari 2008 - 22:08

Monique:

Dit is écht helemaal te gek, ik ben zo benieuwd naar de foto's hè? Wat een fantastische ervaring, zo'n wrattenzwijn in je tent, ik kan me voorstellen dat dat beest het ergst geschrokken is!! hahaha. Blijf genieten, en maak vooral veel veel foto's, en kom dan een keer langs om alles te laten zien hoor!
    Dikke kussen van ons. Monique en Raúl

• 25 Januari 2008 - 22:12

Monique:

Dikke kussen van ons. Monique en Raúl

• 26 Januari 2008 - 19:08

Maryann:

10 en Marja, jullie kunnen er waarschijnlijk niet onder uit, groot scherm huren, droge avond allemaal de jas aan en op zijn Amerikaans(alleen dan niet in de auto)buiten kijken kun je lekker veel volk kwijt op de oprit. Want dit willen we natuurlijk allemaal zien. Maak maar lekker veel foto's dan kunnen wij straks nog een keer met jullie genieten. Blijf voorzichtig. dikke kus.

• 27 Januari 2008 - 11:35

Sylvia:

Wat een verhalen! Niks voor mij, al die enge beesten. Maar de natuur lijkt me geweldig. Dus... net als de meeste anderen: toch wel een beetje jaloers. Geniet maar lekker!!!

Sylvia

• 29 Januari 2008 - 10:47

John En Ingrid:

Wat een leuke verhalen en jullie zien dingen en dieren waarvan je alleen maar gehoord en gelezen hebt. Misschien wel eens in een dierentuin gezien, maar in de natuur wordt het toch wel een ander verhaal. Zelfs van sommige namen had ik nog nooit gehoord. Dus door jullie verhalen leren wij weer bij. Gelukkig heeft Tien de confrontatie met het wratzwijn overleefd. Zou ik toch ook ff niet aan moeten denken.
    Ben zeer benieuwd naar jullie verdere verhaal.
    Hier beginnen wij ons langzaam op te maken voor de carnaval. Waarschijnlijk zien we elkaar dan weer.
    Nog lekker genieten en tot gauw.

Liefs John en Ingrid