Nog 1 nachtje slapen en dan naar Tanzania - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen en dan naar Tanzania - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen en dan naar Tanzania

Door: Tien en Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

23 Januari 2008 | Oeganda, Mbarara

In Queen Elisabeth hadden we een boottocht en een gamedrive. De campsite was erg basic. Geen stroom dus \'s avonds alleen een open vuur. \'s Nachts hoorden enkelen de nijlpaarden rondstampen. Voor alle zekerheid heb ik maar in de voortent een plasje gedaan, ik ben de tent niet uitgegaan tot het licht werd. De dag daarop zijn we naar Bwindi gereden waar ook het basiskamp is van waaruit de gorilla-tochten worden georganiseerd. Ik zou eerst niet meegaan maar ik werd toch te nieuwsgierig. Basiskamp is op 1500 meter en van daaruit de bergen op tot 1700 meter. Recht de helling op 45 graden. Was zwaar werk, porters helpen je de berg op. Dat was in mijn geval hard nodig. Rangers waren al op de berg en geven aan onze gids door waren de gorillas waren. Eindelijk naar meer dan 2 uur waren we boven en de gorilla’s waren in de buurt. Je moet al je bagage achtlaten en alleen ja camera mag mee. Nou het doet je wel wat als zo'n greyback berggorrila (Bokita) op 3 meter even op z'n borst trommelt. Hij weegt 220 kg en is bijna 2 meter groot. De rest van zijn familie was er ook, ook een baby die niet van mama week. Een jonger exemplaar tuimelde uit een struik en een paar meiden waren een potje aan het stoeien. Op een gegeven moment kwam er een naar me toe en ik stapje achteruit om \'m door te laten maar nee hoor, hij passeerde me keurig. De dag erop was er een andere groep beneden bij het basiskamp dus daar konden we zo voor niks zien. We zijn nu in Mbarara, morgen door naar Tanzania waar we 's nacht het Victoriameer overvaren naar de wildparken daar. Wordt vervolgd dus.... groetjes aan iedereen, ik ga op zoek naar ons Tien.

  • 23 Januari 2008 - 10:57

    Andy/Juliette/Jim:

    Kippevel en heimvee krijgen we als we jullie verhalen lezen. Afrika is zooooo prachtig!! Het een feest der herkenning als we jullie verhalen lezen. Volgens mij genieten jullie met volle teugen van deze prachtige reis. Ook de medereizigers zijn gezellig dus wat wil je nog meer?
    Heel veel dikke kussen uit een vies, nat, ongezellig en grauw Nederland van Andy en Juliette

  • 23 Januari 2008 - 11:20

    José:

    Fantastisch wat jullie allemaal zien en meemaken. Ik word elke dag een beetje jaloerser, want wij zitten hier nog steeds in de regen en de kou. Profiteer maar volop want het moet prachtig zijn. Een kus van je zus.

  • 23 Januari 2008 - 12:24

    Fons En Addy:

    wat geweldig als je leest wat jullie voor een fantastische avonturen jullie beleven, wij zijn alleen heel benieuwd of tini nieuwe schoenen heeft weten te bemachtigen, anders zal hij wel last van blaren hebben.

  • 23 Januari 2008 - 16:19

    Elleke:

    Wat gewèldig om die bokito's zó dichtbij te zien. Waren jullie niet bang ? Tenslotte staan daar geen hekken rond. Ik zou 'm toch een beetje geknepen hebben.Maar wel een fantastische ervaring zeg.Zeker's nachts binnen blijven,groot gelijk !Ik kijk uit naar jullie volgende nieuws, dikke kus en geniet er van, liefs en dikke kus, Elleke.

  • 23 Januari 2008 - 18:33

    Jeanny:

    nu zo als ik hoor gaat het nog prima met je condiens wel leuk dat je nu je af stamelingen hebt gezien lijken ze in het echt ook nog een beetje? nu luitjes pas goed op je zelf en niet te veel wild plassen hoor dikke kus van ons Jeanny en Jan

  • 23 Januari 2008 - 22:37

    Monique:

    Geweldige ervaring hoor, ik kan me heilig voorstellen dat je dat toch wel wat doet, zo in het "wild" al die dieren zien. Nog familie tegengekomen ? Wij hebben voor dit jaar al andere plannen, maar ik denk dat Afrika ook gaat stijgen op het lijstje...Blijf genieten, ik zou zo graag eens effe komen kijken, maar dat gaat helaas niet. Dikke kussen van ons, uit zonnig Spanje.

  • 23 Januari 2008 - 23:02

    Maryann:

    Wauw Marja, dat was even slikken. Het is wel spannend om jullie verhaal telkens te lezen, ik geniet van hieruit net zo hard mee.Maar dat je 10 kwijt bent, kijk eens omhoog...
    Hier gaat het ook zin gangetje, we zijn gaan bakkeren, van het weekend neem ik er weer twee op jullie.
    dikke xxxxen van ons. En wel voorzichtig blijven he.

  • 24 Januari 2008 - 07:03

    A Uit 8x:

    prachtig verhaal. Hoe voelt dat tussen soortgenoten. Was het eng? Ik hoor het graag en nu op naar Tanzania.

  • 24 Januari 2008 - 09:24

    Yvonne:

    Wat geweldig dat jullie zo genieten. Als je het van te voren had geweten dat het niks zou kosten! Echte hollanders. We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen.Blijf genieten en pas goed op elkaar.xxxjes van yvonne en johan.

  • 24 Januari 2008 - 13:30

    Gradie:

    Jeetje wat maken jullie veel mee. Ben erg benieuwd naar de foto's. Gewoon om jaloers op te worden. Heb even niet geschreven ivm de badkamer. Wordt mooi.
    Geniet nog maar want hier is het kl......weer.


  • 24 Januari 2008 - 19:28

    Carolien En Coen:

    Hey, zit hier bij Jan en Jeanny en was ontzettend benieuwd hoe het met jullie avontuur gaat. Nou zo te zien vermaken jullie je prima. Ik zie het al helemaal voor me hoor, jullie met z'n tweetjes in de boesboes. Hier komt het Carnaval langzaam op gang en het PrienseSwaree waor wir heel gezellig. Geniet er met volle teugen van. TIS WIR SPORT en we nemen er nog 1 (of meer) hihihihihi. Big Hug van Coen en Carolien

  • 24 Januari 2008 - 19:58

    Kees:

    Hi Marja & tien.

    Ik lees dat jullie het naar jullie zin hebben. Hartstikke goed. Het is een beetje warmer bij jullie dan bij mij hier in de woestijn. Ik weet van Gabon nog dat het prachtig is om door de regenwouden te wandelen. Geniet ervan. heb nu jullie Website dus als ik wat weer wat tijd heb kijk ik wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tien en Marja

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 30681

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2016 - 02 November 2016

Rondreis Nieuw Zeeland.

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Canada van oost naar west.

09 Januari 2008 - 31 Januari 2008

Oost Afrika; Oeganda en Tanzania.

Landen bezocht: