We zijn weer in de lucht! - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu We zijn weer in de lucht! - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

We zijn weer in de lucht!

Door: Tien en Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

18 Januari 2008 | Oeganda, Fort Portal

Na enkele dagen verschillende campsites te hebben bezocht die geen internet verbinding hadden zijn we nu in Fort Portal onderweg naar Queen Elisabeth National Parc. De laatste dagen hebben we echt niet stil gezeten. We zijn vanuit een campsite met een pontje de Nijl overgestoken en met de truck de savanne op. Veel dieren gezien: giraffe, leeuwin met 6 kleintjes, kuddes olifanten, allerlei soorten antilopen, etc... De wratzwijnen liepen overdag en \'s nachts rondom onze tenten en komen zoeken naar zoetigheid. Er is zo veel te vertellen en zo weinig tijd om het allemaal neer te schrijven. We hebben ook al een keer met onze truck vast gezeten, oprijplaten hielpen niet. Het enigste wat werkte waren de sneeuwkettingen. Je wilt niet weten hoeveel belangstelling we kregen van de plaatselijke bevolking. We hebben een gezellige club mensen en lachen veel af. Elke keer als we corvee hebben helpen de andere mensen mee. Tien is ingedeeld bij de laad- en losploeg, net als de rest van de mannen. Hoe we hier naar de wc gaan en douchen is ook heel bijzonder. Vaak is de WC maar een gat in de vloer en is papier ver zoek. Het douchewater wordt in een tank verwarmt met daaronder houtvuur. Het uitzicht vanuit de douche is geweldig (theeplantages, vallei, meer). Gisteren hadden we een chimpwalk in het regenwoud. Veel chimps gezien, echt geweldig. Ook veel bavianen, die lopen gewoon voor de truck uit. We lopen hier uren achter elkaar. In het regenwoud is het redelijk koel en regent het ook regelmatig. Foto\'s heb ik veel gemaakt maar geen usb-poort gevonden, die houden jullie dus van mij tegoed. Ik moet er zo weer mee stoppen want we trekken verder. Bedankt voor jullie reacties op deze site. Groetjes van ons allebei aan iedereen.

• 18 Januari 2008 - 08:32

Fred En Wil:

Wat een belevenissen! en wat een geweldige reis. Fijn dat de groep gezellig is en jullie veel lachen. V.w.b. die corvee, misschien ook thuis instellen?? en trouwens, houden jullie nog een beetje dorst over......als je thuis komt moet je gelijk door naar carnaval!Begrijp nu wel dat de wagens in de optocht geen problemen hebben als ze vast komen te zitten, jullie weten intussen hoe je zo'n varkentje wast.
    lieve groet van ons beiden en vooral veel genieten!
    fred en willemien

• 18 Januari 2008 - 11:30

Elleke:

Wat een geweldige ervaring voor jullie.Ben er beetje jaloers op,het is wel een zware reis, maar met veel afwisseling. Jullie zijn nog jong aha !! Kan me wel voorstellen dat jullie veul leut hebben met de ploeg.Ons Tien al nieuwe schoentjes ? Ja Tien , je zou geen gek figuur hebben geslagen bij de firma van Egeraat ! Sjouwen kan tie.
    heel veel plezier nog , liefs, Elleke
    Ik geniet van jullie verslagen hoor , Mo ook.

• 18 Januari 2008 - 12:59

Maryann:

Klinkt allemaal geweldig. Gelukkig dat jullie dat ook vinden. Sommige dingen kan ik terug halen, maar andere dingen klinken best eng. En vlak vooral die bavianen niet uit. Maar jij bent er natuurlijk al jaren een gewend he Marja. Maar kijk goed uit, maar vooral geniet. En wat in het vat zit verzuurt niet. dikke kus voor jullie alletwee.

• 18 Januari 2008 - 15:02

Marc:

Wat moeten jullie een bijzondere tijd hebben zeg! Ik kijk nu al uit naar de foto's en de verhalen als jullie terug zijn. En inderdaad, sjouwen kunnen ze bij Van Egeraat (die hebben ons pa en ma verhuisd afgelopen week). Geniet van alle indrukken en maak maar veul leut!
    Liefs, Marc

• 21 Januari 2008 - 09:52

Bep:

Gezellig jullie zo te volgen. Heel veel plezier nog deze vakantie. Het is vast wel goed gekomen met de schoenen van Tien.

Groetjes Bep

• 21 Januari 2008 - 17:48

Monique En Raúl:

Al eerder gereageerd, maar die kwam niet door denk ik. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Goede groepssfeer is ook altijd belangrijk, daar kan ik van meespreken. Geniet en blijf genieten, corvee valt op die manier dus echt mee. Foto's en zo zien we later wel.
    Dikke kussen van ons