24 oktober: van Whakapapa naar Waitomo Caves. - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 24 oktober: van Whakapapa naar Waitomo Caves. - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

24 oktober: van Whakapapa naar Waitomo Caves.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

24 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

De dag begon met twee mensen die in bed lagen en luidkeels Happy Birthday zongen. Ikzelf zong natuurlijk ook mee. Hup weer een jaartje erbij. Geef niet hoor, ik leef toch allemaal zelf op.
De route van vandaag gaat richting Waitomo, ongeveer 150 km, goed te doen in een paar uur. De omgeving is weer heel anders dan de weg naar Whakapapa waar we uit moesten kijken voor wegen die in een afgrond verdwenen. Nu rijden we over een prima begaanbare weg met een heuvelachtige groene omgeving. Het lijkt wel of er heuvels uit de heuvels komen. De filmserie The Lord of the Rings is in NZ opgenomen, en ze zijn er terecht apetrots op.
Aangekomen op de camping in Waitomo blijkt dat we 500 meter van de Glow Worm Caves verwijderd zijn die we willen bezoeken. Na een kop koffie gaan we gelijk maar op pad.
We boffen, we kunnen gelijk met de eerstvolgende bezichtiging mee. Helaas mogen we in de grotten geen foto's maken. De 'reisleidster' vertelt ons e.e.a. over de lichtgevende wormpjes die aan het plafond gekleefd zitten en een soort plakkerige tentakels hebben waar insecten tegenaan vliegen waarna zo'n tentakel in wordt getrokken en het insect smakelijk wordt opgegeten. Als ze na maanden in een cocon hebben geleefd worden ze een soort vlinder maar zonder mond, kunnen dus niet eten, alleen eieren leggen en sterven dan.
Allereerst maken we een wandeling door de rotten met veel stalactieten en stalagmieten. Nadien volgt een boottochtje door de grotten. De boten worden via een staalkabels aan het plafond met de hand door de 'schipper' voort getrokken.
We maken de korte wandeling weer naar de camping en genieten na van de dag met de hulp van een flesje bubbels. Wij komen onze tijd hier wel door hoor, zit er maar niet me in!

• 24 Oktober 2016 - 12:22

Maryann:

Hoi, hoi
    Allereerst lieverd, hartelijk gefeliciteerd en nog veel gezonde jaren toegewenst. Wij proosten ook vanavond op jou gezondheid.
    Weer een mooi dag voor jullie vandaag. Lijkt me lekker spannend in het donker dicht tegen elkaar hihi met....nog zoveel andere erbij....
    Jullie genieten....
    Lieve groetjes van ons xxx

• 24 Oktober 2016 - 16:44

John & Hannie:

Hoi,
    Van harte gefeliciteerd ook van ons, zo wordt je nog eens jarig in een ander land, lijkt ons ook wel weer eens wat anders.
    The Sixties gaan dinsdag 25 okt weer naar 'n mooie golfbaan, dus Tien en Marja ook van de golfclub de felicitaties
    Geniet ervan en tot lezens weer.
    Groetjes The Sixties

• 24 Oktober 2016 - 23:32

Emmy:

Nogmaals proficiat ! En leuk zo,jullie reis te lezen en te volgen .
    Grtjes,