17 oktober: vrije dag in Kaiteriteri. - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 17 oktober: vrije dag in Kaiteriteri. - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

17 oktober: vrije dag in Kaiteriteri.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

17 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Het beloofd weer een prachtige dag te worden. Onze allereerste planning was om naar de ingang te rijden van het Abel Tasman park en daar maar verder te zien. Je mag namelijk met de auto niet het park in.
Omdat we een nacht langer willen blijven moeten we regelen dat onze prachtige staplaats niet aan iemand anders wordt gegeven terwijl wij in het park zijn. Terwijl we dat bij de receptie regelen blijkt dat er ook boottochten vanaf de camping worden georganiseerd. We reserveren een boottocht tot de noordkant van het park en een voettocht van zo'n 8 km door het regenwoud. We moesten ons wel haasten want de boot vertrok om 10.30 uur.
We hebben in één woord een prachtige dag gehad. We hebben meer dan 2.5 uur langs de diverse goudgele stranden van het Abel Tasmanpark gevaren en de reisleider vertelde alle bijzonderheden over de stranden, de natuur en de bewoners van het park. We passeren diverse eilanden en op een ervan liggen zeehonden op de rotsen te luierden. Je mag in het overgrote deel van park niet permanent wonen en de vakantiehuizen die er staan kunnen alleen maar met een boot bereikt worden.
Als je wilt kan een boot je op een strand droppen en jijzelf kunt dan terug lopen (duurt een paar dagen) of een paar dagen op een camping blijven. De boot kan jou ook niet overal oppikken want het hangt ook nog van het tij af wat op sommige stranden 5 meter op en af kan gaan.
Wij worden in het noorden op een strand gedropt met de mededeling dat we twee uur nadien opgepikt zullen worden twee stranden terug. Het was een geweldige wandeling door de heuvels met geweldige uitzichten en over stranden waar bijna niemand is of komt. We komen op tijd aan op het afgesproken strand en op terugweg worden van diverse stranden mensen opgepikt en tegen 17 uur zijn we weer terug op de camping.

• 17 Oktober 2016 - 12:08

Yvonne En Johan:

Hoi lieve mensen,
    Inderdaad een geweldige dag als we het zo lezen.
    Jammer van de pinguïns maar zeehonden zijn ook leuk om te zien.
    Mooi dat jullie genieten en fijn dat het wat beter weer wordt.Het is altijd leuker om buiten te borrelen dan binnen.
    Ga zo door met al het moois onderweg.

Lieve groetjes van ons 2

• 17 Oktober 2016 - 13:15

Maryann :

Hoi, 10 en Marja
    Yes alle foto's gezien. Prachtig. Wat nou haasten je bent met vakaantie. Haha. Maar ja voor wat hoort wat. Klinkt geweldig. En gelukkig de boot niet gemist. Klinkt allemaal weer geweldig.
    En die pad is nog heilig bij albanie. Stuurt de camper lekker. Ook genoeg ruimte?
    Ben net terug van tennis, buiten, het blijft hier ook nog lekker. Ze geven voor de volgende dagen wel minder weer.
    Luitjes geniet en uitkijken.

• 17 Oktober 2016 - 18:01

Gradie:

Heerlijk om alles weer te lezen en te voelen. Abel Tasman is een begrip in de fam. van Raymond. Maar ja ik ben maar aangetrouwd dus moet de kenner zelf maar reageren. Wat me deugd doet is dat jullie zo ontspannen zijn dat alles lijkt dat het geen moeite kost. En dat is vakantie op z'n best. We hebben hier rustig herfstweer en de bladeren gaan al kleuren. Tot de volgende keer.

• 17 Oktober 2016 - 19:12

Johanna En Jany:

Ik lees dat alles goed met jullie gaat en veel bezoeken. Wij hebben met een Quad het eiland Moorea bezocht en gaan vandaag met een boot op zoek naar dolfijnen en walvissen. Ik ben erg benieuwd. Het weer is prachtig 28 graden en de oceaan dezelfde temperatuur. Wij zitten aan het water dus springen hier zo de zee in. Veel plezier nog!

• 18 Oktober 2016 - 01:26

Rien En Ariane:

Hallo daar aan de andere kant van de wereld.....
    Met plezier lezen wij iedere keer jullie verslagjes en het is geweldig om te lezen dat jullie zo van deze reis genieten. Maak heel veel foto's, dan kunnen wij over een paar weken zien wat jullie allemaal aan moois zijn tegengekomen.
    Heel veel plezier nog en tot de volgende keer.