18 oktober: van Kaiteriteri naar Picton. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 18 oktober: van Kaiteriteri naar Picton. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

18 oktober: van Kaiteriteri naar Picton.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

18 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

We kregen de vraag hoe de Mercedes camper rijdt. Nou hij rijdt volgens Tien heel goed hij was er na een paar dagen al helemaal aan gewend. We hebben meer moeite met het te voet oversteken van wegen want na meer dan 60-70 jaar eerst links en dan rechts te kijken is het hier net andersom natuurlijk, maar dat is weer een ander verhaal.
De camper is 7 meter lang en zo'n kleine twee meter breed. Breed genoeg voor de smalle wegen hier. Verder is hij aardig compleet: een magnetron, douche met toilet, TomTom met achteruitrijcamera, verwarming, een rondzit achterin wat ook als bed gebruikt wordt.
Wij zijn ruim voorzien van dekbedden (3), lakens en dekens. De rondzit dek ik s avonds als bed op en overdag rol ik alles naar de achterkant en kunnen we goed zitten en languit liggen als we dat willen. Verder hebben we een broodrooster en waterkoker en huisraad voldoende. Aan de buitenkant hebben we een uitschuifbare bbq maar die hebben we nog niet gebruikt. Ook stoelen en tafels voor buiten zijn er.
Verder met onze reis.....
We hebben tijd genoeg deze ochtend, Picton is 190 km rijden. In Picton ligt de haven waar we de boot moeten regelen om naar het noorder eiland te varen, naar de stad Wellington.
Onderweg passeren we Nelson, een grote stad. We rijden veelal langs de zee.
Nadat we ons op de camping in Picton hebben geïnstalleerd lopen we naar de haven en regelen we de overtocht. Morgen vertrekt de boot om 10.45 uur en we moeten 1 uur van tevoren aanwezig zijn. De vaartijd is zo'n 3 uur voor goed 90 km overtocht.
Er zijn ook ligstoelen aanwezig op het upperdek, zo wordt ons verteld. Aangeraden wordt warme kleding aan te doen en alles mee te nemen wat we onderweg nodig denken te hebben want als de camper eenmaal aan boord is mogen we er niet meer in.
Nadien lopen we het stadje in en bezoeken een museum wat meer uitleg geeft over de vroeger inwoners van dit eiland en in het bijzonder de walvisvaart.
Terug op de camping blijkt dat meer Nederlanders dezelfde overtocht gaan maken alleen op verschillende vertrektijden. We hebben gezellig even bijgekletst.
Dus... net als gisteren gaan we morgen met de boot maar dan een die wat groter is.

• 18 Oktober 2016 - 09:53

Geraldine:

Hoi Tien en Marja! Heerlijk om met jullie mee te reizen! Roger en ik zijn 7 jaar geleden ook naar NZ geweest, wij hebben toen alleen het Noordereiland bezocht, echt geweldig. Ik volg de verhalen met veel plezier. Geniet van de reis en het reizen met de camper! Geraldine

• 18 Oktober 2016 - 21:52

Sylvia:

Wat een geweldige verhalen en foto's. Ik geniet met jullie mee!

Liefs,
    Sylvia