13 januari: van Queenstown naar Haast. - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 13 januari: van Queenstown naar Haast. - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

13 januari: van Queenstown naar Haast.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

13 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Haast

Deze ochtend verlaten we Queenstown en gaan op weg naar Haast. De eigenaar van deze camping is een Nederlander dit met een Kiwi is getrouwd (zo noemt de receptioniste het).
De route loopt allereerst naar Wanaka. Onderweg komen we een bunjyjump locatie tegen waar je voor zo'n kleine 200 NZ$ jezelf 43 meter naar beneden kunt laten vallen aan een elastiekje. Er is voor animo voor. Wij bekijken het van een afstandje en het is inderdaad spectaculair om te zien.
Het weer is helemaal prima, heerlijk zonnig. We rijden langs wijngaarden die er zeer verzorgd uitzien. Gras rondom de wijnstokken en hier en daar wat schapen om het gras kort te houden. Links en rechts zien we hoge bergen met daarop nog steeds sneeuw.
Net voor Wanaka zien we de kromme en scheve huizen van Stuart Landsbourough's Puzzling World. Het is een toeristische attractie waarbij je zintuigen een poets wordt gebakken want de kamers en de inrichting ervan staan allemaal op een helling. Er is ook een doolhof van 1,5 km op twee niveaus, je bent er al met al aardig zoet mee.
Wij hebben er een kopje koffie gedronken en onze route vervolgd.
Na Wanaka rijden we tussen de vele bergen door en ik blijf de omgeving mooi vinden.
De wegen zijn zoals altijd tweebaans maar hier en daar is steenslag naar beneden gekomen dus het is opletten geblazen. Datzelfde geldt voor de eenbaans bruggen die op deze weg veelvuldig voorkomen. Gelukkig is het niet druk!
Verderop begint het regenwoud en we stoppen een paar keer om watervallen te bekijken. De bomen zijn overwoekerd met mos en de varens groeien er tot wel twee meter hoog.
En opeens zijn de bergen weg en volgt er vlak land wat naar de westkust leidt en naar onze volgende camping in Haast.
Morgen gaan we richting de Frans Josef Gletsjer, dus terug de bergen in!

• 13 Oktober 2016 - 09:20

Johanna En Jany:

Nou krijg je eindelijk eens de kans om te bunjyjumpen en dan rijden jullie door? Wat flauw zeg!
    Wij zitten op Brussels AirPort op onze vlucht naar Heathrow te wachten. So far so good!

• 13 Oktober 2016 - 13:03

Maryann:

Hoi hoi,

Jullie gaan weer als een trein. Is de camper te vergelijken met die in Canada?
    Wat nou...geen bungee jump? Dat had ik nou van jullie wel verwacht. Dat dit nog op jullie to do list zou staan....hihihi.
    Hebben jullie al foto's ben erg benieuwd. Of doe ik iets niet goed...of kan dat niet.
    Have fun en goed uit blijven kijken....
    Knuffel Maryann en Kees.

• 13 Oktober 2016 - 16:37

John En Hannie:

Tien je bent 'n aardige krachtpatser.
    Wij zagen jullie toch bungelen op de foto