12 oktober: vrije dag in Queenstown. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu 12 oktober: vrije dag in Queenstown. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

12 oktober: vrije dag in Queenstown.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

12 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De campings hier in Nieuw Zeeland zijn erg compleet. Je kunt er niet alleen kamperen maar ook een kamer huren of een bed in een herberg. Ook hebben ze zowat allemaal gezamenlijke ruimtes waar je je eigen eten kunt koken. Breng alles maar mee en in die ruimte staan grote tafels en zitjes en natuurlijk koelkasten en gasfornuizen.
Gisteren hebben we voor een deel daar ons eten gereed gemaakt want ik kwam toch een pan tekort. Ik moet zeggen dat het heel gezellig aandoet. De vrouwen koken, de mannen drinken wat en de kinderen spelen met elkaar. Je kunt je maaltijd daar gelijk opeten en nadien je boeltje afwassen.
Vandaag hadden we dus een vrije dag. Bij het opstaan werden we blij verrast door een witte omgeving. Dat hadden we niet verwacht. Rond het middaguur was de meeste sneeuw wel weg en ondertussen verkenden wij Queenstown wat aan Lake Wakatipu ligt dat omgeven wordt door hoge bergen met nog besneeuwde toppen. Rondom Steamer Warf is veel waterrecreatie en in het aansluitende Queenstown Garden Park kun je met je frisbee een rondje van 18 holes golfen. Het is kwestie de frisbee met zo weinig mogelijk keer werpen in een mandje te gooien. Ik moet zeggen er werd gretig gebruik van gemaakt door de jeugd. Het is een hele levendige stad met veel winkeltjes, gezellige restaurants en bars. Halverwege de middag waren we terug op de camping en de zon scheen volop. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten. Dat kun je hier dus ook weer hebben; verschillende jaargetijden op een dag. 's Avonds hebben we in de stad gegeten en nog een wandeling gemaakt.

• 12 Oktober 2016 - 10:38

Maryann:

Hi lieverds, ja waar een pan allemaal niet toe kan leiden. Maar jullie zijn gezellige mensen dus ik sta hier niet van te kijken dat jullie gelijk aansluiting hebben.
    Steve en Pip vertrekken vandaag naar Australië naar hun dochter Kate. Dus twee stel van onze lieve vrienden zo dicht bij elkaar aan de andere kant van de wereld....speciaal.
    Nog gefrisbeed....of toch maar niet gewaagd....
    Dikke knuffel Maryann

• 12 Oktober 2016 - 10:43

Johanna En Jany :

Dus ook daar koken de vrouwen terwijl de mannen drinken?????

• 12 Oktober 2016 - 11:02

John:

Luitjes
    Jullie laten wel iedereen meegenieten, niet alleen het reisverslag en foto's maar nu ook al de andere camping gasten.
    Tien hebben ze daar lekker bier? Of mis je 'n Belgisch biertje.
    Groetjes John & Hannie

• 12 Oktober 2016 - 11:03

Willem En Elly:

Wij vinden dat jullie wel een vrije dag verdienen, en Willem wil ook naar NZ na dit laatste bericht (-;

• 12 Oktober 2016 - 11:11

Johan En Yvonne:

Een gezamenlijke keuken is voor jullie bijzonder, voor ons klinkt dat nu,na de camino heel normaal. Wij herkennen dat heel goed en het is inderdaad gezellig. Een bijkomstigheid is nog dat alles wat over is in de koelkast gaat voor de volgende keuken bezoekers of als je zin hebt kun je het nog opeten.
    Leuk om te lezen dat het op een camping in NZ ,aan de andere kant van de wereld, toegaat als op de camino.
    Geniet nog van al het moois dat nog gaat komen.

• 12 Oktober 2016 - 17:55

Elleke:

Das gezellig , grote keuken met alles erop en eraan . Jaja de vrouwen koken en die mannen aan het bier , bofkonten ! Inderdaad verschillende seizoenen, maar wel mooi om te zien denk ik . Hebben jullie ook nog spelletje meegedaan ? Hele mooie foto's Marja , ben ik er ook een beetje bij . Al wijn geproefd , moet daar heel lekker zijn . Niet vergeten hoor. :-) Dikke kus en liefs , E.