Zondag 10 mei; rustdag aan Lake Dutch - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Zondag 10 mei; rustdag aan Lake Dutch - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Zondag 10 mei; rustdag aan Lake Dutch

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

10 Mei 2015 | Canada, Clearwater

We zijn dus een dagje langer gebleven op een camping aan een meer dat heet Dutch Lake in de buurt van het plaatsje Clearwater.

De camping is opgebouwd in plateaus zodat je, als je wat hoger staat, over de andere campers heen kijkt. Er staan totaal misschien 7 campers op deze toch aardig grote camping en aan de rand van het meer staan houten chalets. Verder zie je naast het meer alleen maar bossen en bergen. In het meer zit veel forel en dat staat ook op het menu van het restaurant. Verder zitten er ook schildpadden die heerlijk in het zonnetje liggen te bakken. Het restaurant wordt vandaag veel gebruikt want het is hier ook Moederdag.

Na het ontbijt zijn we eerst boodschappen gaan doen. We zijn blij dat hier supermarkten buiten de stad liggen en voorzien zijn van grote parkeerterreinen. We zien ons met deze camper niet even boodschappen doen bij de Jumbo aan de Beethovenlaan in Roosendaal.
Het was alleen al een feestje om door de supermarkt te lopen. Alle groenten werd door een benevelingsinstallatie regelmatig voorzien van koude nevel. Alles lag er keurig bij, zelfs de worteltjes lagen keurig in twee rijen boven elkaar.

We hebben bij de info-balie gevraagd of we om het meer kunnen lopen en we kregen daarvan een kaartje mee. We kregen weer de boodschap veel lawaai te maken als we een beer zouden zien. Om 12 uur zijn we op pad gegaan en de weg liep al snel bergopwaarts. We kwamen in een kleine luxe villawijk en de huizen keken allemaal over het meer uit. Ja dat is natuurlijk prachtig wonen. Na een uur waren we weer beneden en we vonden dat we wel een biertje hadden verdiend.

In de middag verraste de buurvrouw ons met cheesecake en koffie, want het was tenslotte Moederdag, maar omdat ik geen moeder ben zei ze: Vrouwkesdag. 's Avonds hebben wij hun weer verrast op roomijs met caramelsaus.

• 11 Mei 2015 - 21:01

Ariane En Rien:

Lekker he, zo'n rustdag!! Ook hier hebben jullie weer een prachtige plek gevonden.
    Zijn alle kampeerplaatsen die jullie bezoeken door de reisorganisatie bepaald of moeten jullie zelf zoeken naar een campsite?
    Marjo was bij mij vanmiddag om te vertellen dat ze jullie via Skype gesproken had en dat we de groetjes kregen. Ze vertelde van de "virtuele rondleiding" die ze door jullie camper had gekregen.
    Lang leve de computer, de techniek staat voor niets hahaha.

Groetjes, Ariane en Rien

• 12 Mei 2015 - 11:56

Johanna:

Mooi dat jullie nu de tijd hebben om op je gemak rond te kijken. Wel een hele mooie omgeving daar hoor. Geniet maar lekker. Wij zijn weer in Compiegne. Het weer is buitengewoon, het lijkt wel zomer. Er wordt hard gewerkt want Helene is aan het verhuizen.
    Veel plezier.

• 14 Mei 2015 - 23:04

Maryann:

Hoi hoi, kijk uit straks moet je om beurten naast de camper lopen om al dat lekkers er weer af te lopen....lol
    Mijn moederkes dag was leutig...ik heb geen ruk gedaan en toch verwend....moet ik meer doen....haha.
    Heb weer een mooi buiten koeien schilderij gekregen...staat op Facebook. En lekker uit eten...alleen ons chloe moest werken jammer...
    Groetjes luitjes en veel plezier. xx