Zaterdag 9 mei; Ik zag 2 beren broodjes smeren ... - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 mei; Ik zag 2 beren broodjes smeren ... - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 mei; Ik zag 2 beren broodjes smeren ...

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

09 Mei 2015 | Canada, Clearwater

We nemen de tijd deze ochtend want de rit van Blue River naar Clearwater is maar 110 km.
De zon stond al vroeg aan de hemel en na de e-mails te hebben bekeken en het een en ander te hebben beantwoord is het warm genoeg om in het zonnetje te ontbijten.

We vertrekken om 8.30 uur en de omgeving is weer prachtig. Hier en daar zien we besneeuwde toppen. Het is niet te druk op de weg en we kunnen met een rustige snelheid de route afleggen.

Rechts van ons duikt een rustplaats op en wat zie ik.... een bruine beer die op z'n gemak het gras aan de kant van de weg aan het afgrazen is. We stoppen op zo'n 2 meter van de beer op het parkeerterrein. Zo nu en dan kijkt hij ons aan maar wordt niet koud of warm van ons.
Nou wij vonden het helemaal geweldig en we zijn dan ook 20 minuten daar blijven staan. Ik denk dat ik wel 100 foto's heb gemaakt en zoals ik me nu voel mag er niet een van weggegooid worden. Het filmpje wat ik gemaakt heb komt ook op de website: tienenmarja,waarbenjij.nu te staan.

Zeer voldaan vervolgen we onze weg en naderen na 1 uur Claearwater waar we gelijk even propaan tanken want onze gastank van het gasfornuis is bijna leeg.

Op de campground kom je aan in een oase van rust. Op onze plaats op de camping kijken we uit over een prachtig meer en we vinden het echt genieten. We besluiten hier morgen nog een dag te blijven, tenslotte hebben we vakantie. In het stadje is een grote supermarkt met daarnaast een beer and liquor shop en beiden kunnen van ons morgen een bezoek verwachten.

In de middag hebben we wat rondgewandeld en we denken dat 'als we morgen tijd hebben' we ook nog een bootje huren om het meer op te varen en een wandeling rond het meer te maken. Als we bij de receptie een kaart van het meer ophalen vertellen ze wel dat als we een beer tegen komen we gewoon veel lawaai moeten maken maar niet hard weg moeten lopen. Nou dat laatste lukt me toch al niet met m'n teenslippers. Laat ze maar komen die beren, dan zal ik ze een broodje leren smeren!

  • 10 Mei 2015 - 10:52

    Gradie:

    Weer een heerlijk verslag en inderdaad een schitterend uitzicht op het meer. Zijn daar ook muggen?
    Ik zie jullie morgen al kissebedden in de winkels wat wel of niet meegenomen gaat worden. Wat gaat er op het brood voor de beren. Doe toch maar andere schoenen aan. De dag hier begon vanmorgen heiig maar nu schijnt de zon. De voorspelling voor morgen zo'n 25 graden. Houden we tenminste gelijke tred.
    Ben benieuwd naar de volgende foto's en de video.

  • 14 Mei 2015 - 22:57

    Maryann:

    Hoi jullie 2tjes.

    Was wel effe leuk dat skypen...jullie zagen er goed uit...
    Mooie vrolijke slippertjes....die eten die bruine beren zo op....ze zijn wel grooooot hoor...
    EN....die stoeltjes stonden klaar voor ons....jullie vrienden....wat een rust...en een vieuw.
    Ik loop een beetje achter....effe bij lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tien en Marja

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 30630

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2016 - 02 November 2016

Rondreis Nieuw Zeeland.

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Canada van oost naar west.

09 Januari 2008 - 31 Januari 2008

Oost Afrika; Oeganda en Tanzania.

Landen bezocht: