Zaterdag 2 mei; de prairies van Saskatchewan - Reisverslag uit Moose Jaw, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 mei; de prairies van Saskatchewan - Reisverslag uit Moose Jaw, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 mei; de prairies van Saskatchewan

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

02 Mei 2015 | Canada, Moose Jaw

Gisterenavond kwam ik erachter dat er een zwemvijver en meerdere wandelpaden op de camping waren. Ik wilde die zwemvijver eigenlijk wel graag zien. De campingeigenaar vertelde dat we 's nachts geen afval of eten buiten moeten laten omdat hij zo nu en dan berenpoep en sporen tegenkomt. Nou het enige 'wild' wat wij zagen was een grondeekhoorn, een ground squirrel. Hij liep ons voor de voeten zeker nadat we 'm wat pinda's hadden gegeven. De camping is eigenlijk een groot bos met her en der stroken aangelegd voor de caravans en campers.

Aangezien wij 's morgens toch vroeg zijn gaan we deze ochtend na het nuttigen van een kop koffie naar de zwemvijver kijken. Het lag er vredig bij, zeker omdat het pas 6 uur was en de zon net op kwam.

We vertrekken na het ontbijt en rijden vanuit Moosomin naar Moose Jaw, zo'n 292 km dwars door Saskatchewan. Onderweg eigenlijk alleen maar graanvelden. Volgens mij kan deze provincie de rest van de wereld van graan voorzien.

Wetenswaardigheidje: Canada beslaat 9.979.610 km2 in het noorden van het Amerikaanse continent. Ruim 70% hiervan is onbewoond, omdat de wildernis in het noorden grotendeels bevroren is. Brits-Columbia heeft het enige gematigde regenwoud van Canada.

We naderen Moose Jaw dat is gelegen in Wakamow Valley en hier is de omgeving veel groener met meer heuvels. We staan op een camping die in een recreatiepark ligt. Als we aan komen rijden is er niemand aan de receptie, wel kunnen we een enveloppe uit een bak nemen, onze gegevens invullen en het geld erin stoppen, handig he.

We staan aan een rivier en omdat we toch vroeg zijn gearriveerd besluiten we een wandeling te maken.

Morgen rijden we door naar de provincie Alberta. Daar gaan we een camping zoeken nabij Medicine Hat, zo'n 30 km over de grens.

• 03 Mei 2015 - 09:43

Rien En Ariane:

Zo te zien verloopt jullie trip heel voorspoedig en schiet het allemaal goed op.
    Vanaf morgen gaan jullie dan "onze" provincie verkennen. Als jullie Highway 1 volgen vanaf Medicine Hat richting Calgary komen jullie pal langs het dorpje waar wij gewoond hebben: Bassano.
    Je had het al even over prairies, maar je zal zien dat Alberta pas echt prairies heeft.
    Jammer dat jullie al zo vroeg in het jaar daar zijn want vanaf juni / juli start het rodeo seizoen en dat is altijd erg leuk om een keer mee te maken. We zijn wel benieuwd waar jullie allemaal zullen gaan kijken.
    Groetjes, Rien en Ariane