Dinsdag 28 april; nog steeds in Ontario - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 april; nog steeds in Ontario - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 april; nog steeds in Ontario

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

28 April 2015 | Canada, Thunder Bay

Heb ik jullie lekker op het verkeerde been gezet met de uitleg over het tijdverschil met Nederland? Nou ik mezelf ook want elke keer moet ik weer nadenken welke tijd het in Nederland is. In feite is het hier dus 6 uur vroeger dan bij jullie en weet je, dat kan ik merken. Ik ben hier 6 uur jonger dan dat ik in Nederland zou zijn. En als we in Vancouver aankomen is het zelfs 9 uur vroeger.

Vanmorgen vroeg opgestaan en na een uitgebreid ontbijt om 9 uur vertrokken. We vertrokken van ons campsite nabij Marathon via Rossport naar Thunder Bay (109.000 inwoners). Dat laten we ten zuiden van ons liggen omdat het eindstation voor vandaag Kakabeka Falls.

Onderweg zien we regelmatig Lake Superior en het blijft ons verbazen hoe groot dat meer wel niet is. Het wordt ook wel Bovenmeer genoemd en het is het grootste meer ter wereld met 82.000 km2. Verder zien we veel imposante granietrotsen en eindeloze bossen.

Onderweg zagen we aan de kant een grijs-bruine vos die zat te knabbelen aan aangereden wild. Ook zagen we op een talud grazende herten.

We komen op de camping aan en de mevrouw vertelde dat ze eigenlijk niet open zijn maar dat we voor de deur mogen staan. Ik zei dat het dan wel heel vol gaat worden omdat er nog meer Campers onderweg waren. Ja toen kon in een keer alles en werden zelfs de douches aan kant gebracht.

We zijn te voet naar de watervallen van Kakabeka Falls gelopen en die vonden we heel aardig maar nogal klein ten opzichte van de Niagara Falls. Het ging ons eigenlijk meer om de wandeling. Tenslotte brengen we veel uren zittend door. Het weer is heerlijk en hoe westelijker we komen hoe warmer het wordt. Vandaag hebben we 294 km gereden.

  • 29 April 2015 - 12:53

    Juliette:

    Lieve Tien en Marja,

    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken! Als professioneel reiziger ben ik natuurlijk stik jaloers :). Wij zijn ooit van Calgary naar Vancouver gereden, Jimmy was nog klein, en ik kan me de prachtige en overweldigende natuur herinneren maar ook wel een beetje de kou ondanks dat het toch al juni was. Maar jullie zullen vast veel lekkere warme duffeltjes bij jullie hebben. We hebben toen een hele week uitgekeken naar een 'moose' maar toen helaas niet gezien. Die hebben jullie alvast al te pakken! Geniet maar lekker en blijven schrijven hoor wat ik denk dat ik niet de enige ben die smult van jullie verhalen. XXX

  • 29 April 2015 - 20:39

    Ine Vermunt:

    Ben nu helemaal bijgelezen op jullie reisverslag. Geweldig! Reizen vanaf nu een beetje mee. Mooi hè, Canada ?
    Is de camper comfortabel? Zal de rest van mijn vragen bewaren voor als jullie terug zijn.
    Voorzichtig en genieten!
    Warme groet, Ine en karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tien en Marja

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 30642

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2016 - 02 November 2016

Rondreis Nieuw Zeeland.

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Canada van oost naar west.

09 Januari 2008 - 31 Januari 2008

Oost Afrika; Oeganda en Tanzania.

Landen bezocht: