Vrijdag 24 april; we hebben onze camper opgehaald - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu Vrijdag 24 april; we hebben onze camper opgehaald - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Tien en Marja Unen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 24 april; we hebben onze camper opgehaald

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Tien en Marja

24 April 2015 | Canada, Niagara Falls

Vrijdagochtend waren we natuurlijk vroeg wakker, zo rond een uur of 5. Maar niet getreurd, een kopje koffie en je bent weer helemaal reisvaardig. Jammer was wel dat tot 12 uur op de dealer moest wachten om ons naar Canadream, de verhuurder, te brengen. De chauffeur kwam een Canadees half uurtje later en aangezien we niet de enige waren reden we pas rond 16 uur daar weg na de nodige instructies te hebben gehad. Onze camper is zo'n 10 meter lang, 8 cilinder automaat en heeft twee uitschuif mogelijkheden, een om de slaapkamer uit te schuiven en een om de woonkamer te verbreden. Groot genoeg voor ons twee.

Ook kregen we n plattegrond mee om naar de dichtstbijzijnde Walmart te rijden en de nodige inkopen te doen. We hadden ons voorgenomen niet elke dag boodschappen te moeten doen dus onze kar lag bomvol. Het is wel jammer dat je geen bier of wijn in zo'n supermarkt kunt kopen. Wijn en bier worden allebei in een aparte winkel verkocht. Maar we hadden toch nog wat lekkers in huis dus een bezoekje naar beide winkels staat voor de volgende dag op de agenda.

De trip naar een campground vlakbij de Niagara Falls duurde wat langer dan gepland maar het spitsuur was daar de schuld van. Om goed 19 uur stonden we na een ritje van 120 km op de camping. We hebben alleen om een elektrische aansluiting gevraagd want de watertank zit nog vol, we zijn tenslotte net op pad. 's Avonds ben ik nog even over de camping gelopen, wat je dan niet ziet aan mooie campers en caravans, tsjonge, tsjonge.

's Avonds hebben we de beste route naar een parkeerplaats bij de Niagara Falls bekeken en een volgende trip gepland richting het noorden. Maar voor nu staat eerst een gewone nachtrust gepland.

• 25 April 2015 - 16:46

Ton En Toos:

Hallo Tien en Marja,
    Een supergrote camper zeg! Wij hebben dit soort ook in Spanje gezien bij overwinteraars.
    In Europa val je hiermee op, in Canada is het waarschijnlijk "heel normaal".
    Maar wel lekker de ruimte. Goed geslapen?
    En daarna genieten van de Falls, vast zeer indrukwekkend.
    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Dikke X Ton en Toos

• 25 April 2015 - 17:20

Gradie:

Jeetje, gaaf zo'n grote camper. Nou daar kan je wel 4 weken mee uithouden. Hopelijk een goede nacht gehad zodat je je gewone ritme weer kan opbouwen. Het is bij ons borreltijd met een hapje. Geen bier of wijn maar wat anders. Ben erg benieuwd naar de foto's van de watervallen. Ik denk zo, erg mooi en emotioneel. Een wonder.
    Liefs van ons.

• 25 April 2015 - 18:35

Johanna:

Nou, Das wel een hele kar, kun je de hele wereld mee rondrijden. Veel plezier onderweg. Vergeet niet op tijd uit te rusten

• 25 April 2015 - 19:03

Masquillier - Sleeckx:

Hallo , beste vrienden Marja en Tien

Tof dat we zo jullie wondermooie reis kunnen volgen . Geniet van elke dag , maar wees
    zeer voorzichtig . Het is toch een hele uitdaging om op deze manier te reisen , chapeau !!
    Tot de volgende
    Jos en Josee xxx

• 25 April 2015 - 21:26

Maryann:

Hoi vakantiegangers. Het lijkt jullie home wel met wielen vooral als je alles uittrekt....ik ben benieuwd wat je van de Niagara Waterval vind. Wij waren er in de winter...dus veel ijs ...overal...En wij konden niet met de boot erop....ben heel benieuwd. Mooi weer en mooie foto's ...geniet lieverds.

• 26 April 2015 - 09:34

Ariane En Rien:

Hallo Tien en Marja,
    Dat moet een verrassing geweest zijn zeg, wat een giga camper! Goed toeven de komende weken.
    Hoe is het weer bij jullie? Nog koud of ook al wel lente?
    Het is inderdaad zo dat alcoholische dranken in aparte winkels verkocht wordt, zelfs wijn zie je niet in de supermarkt. Heel veel plezier de komende weken en we kijken uit naar jullie foto's!

• 26 April 2015 - 18:43

Monique:

Nou, dat is wel een hele luxueuze "sleurhut"!! Zal ff wennen zijn met rijden, rijden jullie allebei? Niagara Falls ken ik dus nog niet, maar ze zijn vast heel mooi, en water zal er voldoende zijn zo net na de winter....
    Blijf genieten, en dat borreltje komt dus ook wel goed. Liefs, Monique